|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Trafik Ve İlkyardım |
|
Dersin Kodu |
: |
S 403 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÇAĞATAY AKYOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Bu dersi alan öğrenci; Trafik ve ilkyardım kavramlarını tanımlayabilir. 2. Trafikte arzu edilen davranış biçimleri geliştirilmesini sağlar. 4. Trafik sorunlarını önlemede ve sorunların çözümünde yaratıcı seçenekler sunma becerisi geliştirir. 5. İlköğretim öğrencilerinin trafikte tehlike yaratmaması ve tehlikelerden korunabilmelerine yönelik değerlendirmelerde bulunabilir. 6. İlkyardım ile ilgili doğru bilgiler ve temel beceriler kazanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Trafikteki sorunlar ve çözüm önerileri konusunda duyarlılık ve farkındalık kazandırmak, temel trafik kuralları ve ilkyardım uygulamaları hakkında bilgilenmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Trafik ve ilkyardım ile ilgili temel bilgiler, temel trafik kuralları, trafik kazalarının nedenleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim binası derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgi verilmesi |
Ders kitabını okuma |
Anlatım |
|
2 |
İlköğretim Trafik Eğitimi öğretim programının tanıtılması |
Ders kitabını okuma |
Anlatım |
|
3 |
İlköğretimde trafik ve ilkyardım konularındaki hedeflerin tartışılması |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Türkiye’nin ulaşım politikası ve ulaşım politikasının kazalar üzerindeki etkisi. |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Trafik kazalarının nedenleri. |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Trafik kuralları (Yayalar, yolcular ve bisiklet sürücüleri için) |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Örnek “Trafik Haftası” kutlama etkinliği. |
Etkinlik hazırlama |
Öğrenci tercihlerine bırakılmıştır |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
İlkyardım bilgileri |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
İlkyardım bilgileri |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
İlkyardım bilgileri |
Ders kitabını okuma |
Anlatım |
|
12 |
Afet durumunda yapılması gerekenler |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Trafik ve ilkyardım öğretiminde kullanılabilecek yöntemler |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Trafik ve ilkyardım öğretiminde öğretmenin rolü |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Trafik ve ilkyardım öğretiminde öğretmenin rolü |
Ders kitabını okuma |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim elemanının ders notları
Sağlık ve Trafik: Ahmet Selçuk, Andaç Çuhadar, Atilla Temur, Hasan Bakırcı , İsmihan Türkoğlu, Mustafa Atlı, Zeynel Boynukara
Pegem Akademi Yayıncılık
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
1 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
1 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
1 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
1 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
2 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
2 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
2 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
2 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
3 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
2 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
2 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
1 |
1 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 63 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|