|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Drama |
|
Dersin Kodu |
: |
S 309 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1)İlköğretimde drama etkinliklerinde dikkat edilmesi gereken noktaları açıklar 2) İlköğretimde dramada çocukların role girişini kolaylaştıran teknikleri açıklar 3)Eğitimde dramanın aşamalarını yapılandırır 4) Eğitimde drama etkinliklerini farklı konu alanlarını dikkate alarak planlar 5) Dramada kullanılan belli başlı teknikleri açıklar 6) Grupla çalışmaya istekli oluş 7) Kendi özelliklerinin farkında oluş
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına eğitimde dramanın ne olduğu ve ilköğretimde dersler içerisinde nasıl yararlanacakları konusunda bilgi vermektir. Buna ek olarak bireyin kendini ve çevresini tanımasına yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitimde dramanın ne olduğunu açıklama, ilişkili diğer kavramlarla (psiko drama, yaratıcı drama, drama-oyun, vb.) farklarını ortaya koyma,çocuklarla dramanın tarihçesi, eğitimde dramanın yapılandırılması ve aşamaları, yaş grupları ve uygulama alanlarına göre eğitimde drama, eğitimde dramanın ortamı, öğretmen nitelikleri, eğitimde drama teknikleri, değerlnedirme, eğitimde dramanın kullanımına ilişkin örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Drama Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve ders içeriği hakkında bilgi verilmesi |
yok |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Oyun |
|
2 |
Isınma ve Hazırlık Etkinlikleri |
yok |
Rol oynama/Oyun/Drama |
|
3 |
Sürece Hazırlık Etkinlikleri |
yok |
Rol oynama /Oyun/Drama |
|
4 |
Duyu Çalışmaları |
yok |
Rol oynama /Drama |
|
5 |
Fotoğraftan doğaçlama |
yok |
Rol oynama /Drama |
|
6 |
Nesnelerden Doğaçlama |
yok |
Rol oynama /Drama |
|
7 |
Drama kavram, teknik ve süreçle ilgili makale okuma-değerlendirme |
makaleleri okuma |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
8 |
Teorik Bilgi |
ilgili literatürü okuma |
Düz Anlatım, Soru-cevap, Tartışma |
|
9 |
Türkçe Ders Planı Örneği |
yok |
Rol yapma /Drama/Tartışma |
|
10 |
Matematik Ders Planı Örneği |
yok |
Rol yapma /Drama/Tartışma |
|
11 |
Hayat Bilgisi Ders Planı Örneği |
yok |
Rol yapma /Drama/Tartışma |
|
12 |
Bireysel Ders Planı Hazırlama |
plan hazırlanması ve drama süreci ile ilgili okuma |
bireysel çalışma |
|
13 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
yok |
Bireysel Sunular/Soru-Cevap/Tartışma |
|
14 |
Drama planlarının değerlendirilmesi |
yok |
Bireysel Sunular/Soru-Cevap/Tartışma |
|
15 |
Dönemin değerlendirilmesi |
yok |
tartışma |
|
16/17 |
Final |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Üstündağ, T. (2003). Yaratıcı drama öğretmeninin günlüğü. (5. Baskı). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
Adıgüzel, H. Ö.(2002). Yaratıcı drama: 1985-1995 yazılar. Ankara: Naturel Kitap Yayıncılık
MEB komisyon, (2004). İlköğretim drama 1: Öğretmen için.(Dördüncü Baskı). İstanbul: Devlet Kitapları Müdürlüğü.
Adıgüzel, H.Ö. (2013). Eğitimde yaratıcı drama (3. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Öztürk, A. (2007). (Ed.) İlköğretimde Drama, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayınları No:915.
Fulford, J.; Hutchings, M.; Ross, A.; Schmitz, H. (2001). İlköğretimde drama. (Çev. Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S. Sadi Karamanoğlu). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
1 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
3 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
2 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
1 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
6 |
60 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 135 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|