|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Tez tarama ve özet çıkarma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
5 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
6 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
7 |
Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Grupla tartışma teknikleri |
|
8 |
Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
9 |
Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Düz anlatım, tartışma |
|
10 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
İstatiksel analiz düzenekleri oluşturma İlgili yayınları tarama, |
ön çalışma yapılması |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
15 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
16 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
17 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
18 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
19 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
20 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
21 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
22 |
Projeyi uygulama |
Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
23 |
Verileri Analiz için hazırlama |
Veri girişini yapma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
24 |
Verilerin Analizi |
Verileri tablolaştırma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
25 |
Verilerin Analizi |
Verileri tablolaştırma |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
26 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
27 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
28 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
29 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
30 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın tartışma bölümünün yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
31 |
Araştırma raporunun yazımı |
Araştırmanın sonuç bölümünün yazımı |
problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
32/33/34 |
Araştırma raporunun sunumu |
Sunum metninin hazırlanması |
Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme, |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. |
3 |
|
3 |
İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
3 |
|
4 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
4 |
|
6 |
İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
7 |
Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. |
5 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
5 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
5 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
5 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|