Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : SÖ1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Prof.Dr. SONGÜL TÜMKAYA
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUZAFFER SENCER BULUT ÖZSEZER
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Doç.Dr. FİLİZ YURTAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL
Öğr.Gör.Dr. AKIN EFENDİOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sınıf öğretmenliği alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
Verileri analiz eder.
Elde ettiği bulguları betimler.
Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin sınıf öğretmenliği alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Sınıf öğretmenliği alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
2 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
3 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
4 Tez tarama ve özet çıkarma Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
5 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
6 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
7 Özetlenen tezlerin problem cümleleri ile uygulanan istatistiksel yöntemlerin tartışılması Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Grupla tartışma teknikleri
8 Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
9 Alanındaki dergilerde son 5 yıl içerisinde yayınlanan makalelerin özetlenmesi Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması Düz anlatım, tartışma
10 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
11 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
12 Özgün bir projede problem cümlesi, alt problemler, hipotez ve sayıltılar yazma ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
13 Uygun yöntemleri tartışma, ölçme aracını belirleme ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
14 İstatiksel analiz düzenekleri oluşturma İlgili yayınları tarama, ön çalışma yapılması problem çözme, proje, araştırma-inceleme
15 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
16 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
17 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
18 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
19 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
20 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
21 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
22 Projeyi uygulama Uygulama için gerekli materyalleri hazırlama problem çözme, proje, araştırma-inceleme
23 Verileri Analiz için hazırlama Veri girişini yapma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
24 Verilerin Analizi Verileri tablolaştırma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,
25 Verilerin Analizi Verileri tablolaştırma Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,
26 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın giriş kısmının yeniden gözden geçirilerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
27 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın kuramsal çerçevesinin güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
28 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
29 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın yöntem bölümünün güncellenerek yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
30 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın tartışma bölümünün yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
31 Araştırma raporunun yazımı Araştırmanın sonuç bölümünün yazımı problem çözme, proje, araştırma-inceleme
32/33/34 Araştırma raporunun sunumu Sunum metninin hazırlanması Düz anlatım, soru-cevap, tartışma, problem çözme,


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası literatür
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
2 İlköğretim 1.-4. sınıf programlarını ve dayandıkları temel ilkeleri ifade eder. 3
3 İlköğretim 1.-4. sınıf kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
4 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar. 3
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
6 İlköğretim 1.-4. sınıf konu alanlarının (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) öğretim ilkelerini uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
7 Sınıf öğretmenliği alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirerek kullanır. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki sınıf öğretmenliğine yönelik uygulamaları eleştirel bir bakış açısıyla yorumlar. 5
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 5
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
14 Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
16 Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 Sınıf öğretmenliği alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 5
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. 5
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 70 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70 70
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 100 100
Toplam İş Yükü: 590
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.6
Dersin AKTS Kredisi: 24