Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Antrenörlük Deneyimi 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
AD 249 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Alt Aşama (Önlisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Arş.Gör. EREN ULUÖZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesini bilir. Antrenmanın içeriğinin gözlenmesini bilir. Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinmeyi bilir. Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesini bilir. Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirmeleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Spor branşına yönelik antrenörlük deneyiminin ilk basamağı için gerekli beceri ve öğretilerin kazandırılması. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler
Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme
Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi
Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi
Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme
Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi
Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi
Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi
Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi
Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi
Kamp programları ve planlaması
Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Spor kulüpleri, okul takımları |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Uygulama Spor kulüplerinin belirlenmesi ve görevlendirmeler
|
Kulüp bilgilerinin toplanması |
İnteraktif sunum |
|
2 |
Kulüp örgütsel yapısı hakkında bilgi toplama ve değerlendirme
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
3 |
Kulübün sosyal çevre ve sosyal yaşamdaki işlevlerinin gözlenmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
4 |
Antrenörün ve sporcunun spor kulübündeki günlük aktivitelerinin gözlenmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
5 |
Antrenörün yıllık antrenman planlamaları ile ilgili gözlem ve bilgi edinme
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
6 |
Antrenmanın içeriğinin gözlenmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
7 |
Antrenör ve sporcu ilişkisinin antrenman esnasında gözlenmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
8 |
Antrenman esnasında araç-gereç ve yazılı bilgilerin kullanılmasının gözlemi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
9 |
Sporcu ve antrenör sözleşmelerinin gözlenmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
10 |
Lisans bilgilerinin değerlendirilmesi
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
11 |
Kamp programları ve planlaması
|
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
12 |
Deplasmanların planlanması ve değerlendirilmesi |
Haftalık raporların hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
13 |
Maç analizleri |
Maç raporlarının hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
14 |
Maç analizleri |
Maç raporlarının hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
15 |
Maç analizleri |
Maç raporlarının hazırlanması |
İnteraktif sunum |
|
16/17 |
Dönem raporlarının sunulması |
Dönem raporlarının sunulması |
İnteraktif sunum |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. |
5 |
|
2 |
Spora ve antrenmana katılım stratejilerini aktif olarak kullanır |
5 |
|
3 |
Spor ile ilgili temel kavram ve kuramları açıklar |
5 |
|
4 |
Spor eğitim mevzuatını, yönetmeliğini ve spor eğitim programını açıklar |
5 |
|
5 |
Spor alanlarında bireysel ve ekip çalışmalarında sorumluluk alır ve alınan görevi etkin bir şekilde yerine getirir. |
5 |
|
6 |
Mesleki ve bireysel gelişim için; araştırma,keşfetme,alternatif çözüm yolları üretme,bilgiye ulaşma,eleştirel düşünme ve tartışma becerilerine sahiptir. |
5 |
|
7 |
Etkin dinleme,empati kurma,kendini ifade etme ve teknolojiyi kullanarak etkili iletişim becerisine sahiptir |
5 |
|
8 |
Çalıştığı ortamda ve meslektaşlarıyla işbirliği ve dayanışma içinde davranır. |
5 |
|
9 |
Farklı eğitim kademesindeki sporculara yönelik antrenman uygulamaları yapar |
5 |
|
10 |
Sporculara ve takıma uygun antrenman ortamını tasarlar ve düzenler
|
5 |
|
11 |
Sporcuların kişisel ve kültürel farklılıklar konusunda duyarlı ve hoşgörülü davranır. |
5 |
|
12 |
Mesleki gelişim ve meslek seçim sürecini açıklar. |
5 |
|
13 |
Spor bilimlerinde bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerini açıklar |
5 |
|
14 |
Sporcuların gelişimsel özelliklerini, bireysel farklılıklarını, ilgi ve gereksinimlerini göz önünde bulundurarak yıllık-günlük antrenman planları hazırlar |
5 |
|
15 |
Spor branşı ile ilgili bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak bir bilimsel araştırma projesini planlar, yürütür ve elde edilen verileri analiz ederek yorumlar |
5 |
|
16 |
Farklı gelişim ve özelliklere uygun antrenman uygulamalarının neler olduğunu açıklar |
5 |
|
17 |
Sporcuların gelişimlerini desteklemek ve eğitimin kalıcılığını sağlamak amacıyla çok yönlü antrenman metotları kullanır. |
5 |
|
18 |
Eğitim amaçlarına ulaşmak için bilgi teknolojilerini etkin olarak kullanır |
5 |
|
19 |
Sporcuların gelişim düzeylerine ve bireysel özelliklerine uygun materyal seçer,hazırlar ve kullanır.
|
5 |
|
20 |
Mesleki etik ilkelere uygun davranır |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|