Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Matematik Öğretimi II

Dersin Kodu : S 308

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kesirlerin öğretimini açıklar
Kesirlerle ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
Kesirlerde dört işlemin öğretimini açıklar
Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
Ölçüler ve öğretimini açıklar
Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini açıklar
Temel geometrik şekil ve cisimlerin özelliklerini açıklar
Uzunluk, Alan ve Hacim ölçme öğretimini açıklar
Bilgi toplama tekniklerini açıklar
Temel istatistik ve olasılık kavramlarının öğretimini açıklar
İstatistik ve olasılıkla ilgili etkinlikleri planlar ve uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : S 307 Matematik Öğretimi I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilkokul matematik içeriğinin kesir sayıları, kesir sayılarla dört işlem, geometri, grafik ve veri işleme öğretimi konularındaki temel kavram ve becerileri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.

Dersin İçeriği : Kesir kavramı, kesir kavramının öğretimi, kesir sayılarla dört işlem öğretimi, geometrinin kuruluşu, temel geometrik şekil ve cisimlerin özellikleri, bilgi toplama, istatistik ve olasılık kavramlarının öğretiminde lk basamaklar,ve bu içeriklerin uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 105


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Kesirler ve öğretimi , Kesirlerle ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi Altun (2005) s.240-258; Gür (2006) s. 221-228; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
2 Kesirlerde dört işlemin öğretimi Altun (2005) s.258-291; Gür (2006) s.228-247; MEB (2009) Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma
3 Kesirlerde dört işlemin öğretimi Altun (2005) s.258-291; Gür (2006) s.228-247; MEB (2009) Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma
4 Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi Altun (2005) s.258-291; Gür (2006) s.228-247; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
5 Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi Altun (2005) s.294-322; Gür (2006) s.311-346; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
6 Geometrinin kuruluşu ve çocukta geometrik düşüncenin gelişimi vetemel geometrik şekil ve cisimlerin tanıtılması Altun (2005) s.345-394; Gür (2006) s.271-309; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
7 Çevre, alan ve hacim hesaplamalarının öğretimi Altun(2005) s.344-394; Gür (2006) s.271-309; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
8 Ara sınav Sınava hazırlık yazılı sınav
9 Grup çalışmaları (proje sunumları) Altun (2005) s.344-394; Gür (2006) s.271-309; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
10 Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasılığın bütün ilkeleri ve öğretimi Altun (2005) s.325-343; Gür (2006) s.249-269; MEB (2009) Grup tartışması, Düz anlatım
11 Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasılıkla ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi Altun (2005) s.325-343; Gür (2006) s.1249-269; MEB (2009) Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma
12 Grup çalışmaları (proje sunumları) kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma
13 Grup çalışmaları (proje sunumları) kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma
14 Grup çalışmaları (proje sunumları) kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma
15 Grup çalışmaları (proje sunumları) kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma
16/17 Final sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Gür, H. (2006) Matematik Öğretimi. Ankara: Lisans yayıncılık.
 Altun, M. (2005) Matematik Öğretimi. Bursa: Erkam Matbacılık
 MEB (2009) İlköğretim Matematik Dersi (1-5. sınıflar) Öğretim Programı . Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 4
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 0
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 0
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 6 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 104
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.16
Dersin AKTS Kredisi: 4