|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Matematik Öğretimi II |
|
Dersin Kodu |
: |
S 308 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kesirlerin öğretimini açıklar
Kesirlerle ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
Kesirlerde dört işlemin öğretimini açıklar
Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
Ölçüler ve öğretimini açıklar
Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinlikleri planlar ve uygular Çocukta geometrik düşüncenin gelişimini açıklar Temel geometrik şekil ve cisimlerin özelliklerini açıklar Uzunluk, Alan ve Hacim ölçme öğretimini açıklar Bilgi toplama tekniklerini açıklar
Temel istatistik ve olasılık kavramlarının öğretimini açıklar İstatistik ve olasılıkla ilgili etkinlikleri planlar ve uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
S 307 Matematik Öğretimi I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı öğretmen adaylarına ilkokul matematik içeriğinin kesir sayıları, kesir sayılarla dört işlem, geometri, grafik ve veri işleme öğretimi konularındaki temel kavram ve becerileri etkinlik temeline dayalı çalışmalarla kazandırmaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Kesir kavramı, kesir kavramının öğretimi, kesir sayılarla dört işlem öğretimi, geometrinin kuruluşu, temel geometrik şekil ve cisimlerin özellikleri, bilgi toplama, istatistik ve olasılık kavramlarının öğretiminde lk basamaklar,ve bu içeriklerin uygulamaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
105 |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kesirler ve öğretimi , Kesirlerle ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi |
Altun (2005) s.240-258;
Gür (2006) s. 221-228;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
2 |
Kesirlerde dört işlemin öğretimi |
Altun (2005) s.258-291;
Gür (2006) s.228-247;
MEB (2009) |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma |
|
3 |
Kesirlerde dört işlemin öğretimi |
Altun (2005) s.258-291;
Gür (2006) s.228-247;
MEB (2009) |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma |
|
4 |
Kesirlerde dört işlemin öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi |
Altun (2005) s.258-291;
Gür (2006) s.228-247;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
5 |
Ölçüler ve öğretimi ile ilgili etkinliklerin planlanması, uygulanması, değerlendirilmesi
|
Altun (2005) s.294-322;
Gür (2006) s.311-346;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
6 |
Geometrinin kuruluşu ve çocukta geometrik düşüncenin gelişimi vetemel geometrik şekil ve cisimlerin tanıtılması |
Altun (2005) s.345-394;
Gür (2006) s.271-309;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
7 |
Çevre, alan ve hacim hesaplamalarının öğretimi |
Altun(2005) s.344-394;
Gür (2006) s.271-309;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Grup çalışmaları (proje sunumları) |
Altun (2005) s.344-394;
Gür (2006) s.271-309;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
10 |
Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasılığın bütün ilkeleri ve öğretimi
|
Altun (2005) s.325-343;
Gür (2006) s.249-269;
MEB (2009) |
Grup tartışması, Düz anlatım |
|
11 |
Bilgi toplama teknikleri, istatistik ve olasılıkla ilgili etkinliklerin planlanması uygulanması değerlendirilmesi
|
Altun (2005) s.325-343;
Gür (2006) s.1249-269;
MEB (2009) |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme, tartışma |
|
12 |
Grup çalışmaları (proje sunumları) |
kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma |
|
13 |
Grup çalışmaları (proje sunumları) |
kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma |
|
14 |
Grup çalışmaları (proje sunumları) |
kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma |
|
15 |
Grup çalışmaları (proje sunumları)
|
kaynaklardan ilgili bölümlerin okunması |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme,grup tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Gür, H. (2006) Matematik Öğretimi. Ankara: Lisans yayıncılık.
Altun, M. (2005) Matematik Öğretimi. Bursa: Erkam Matbacılık
MEB (2009) İlköğretim Matematik Dersi (1-5. sınıflar) Öğretim Programı . Ankara: Devlet Kitapları Müdürlüğü Basımevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 104 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|