Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Deneysel Tasarım

Dersin Kodu : GRS427

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : İmaj oluşturmak/üretmek için sıradışı tasarım yaklaşımı geliştirebilir
Bir düşünce ya da olgu için görsel iletişim tasarımı adına farklı, yaratıcı ve doğru çözümler üretebilir
Farklı üretim olanaklarının sorgulanması ve irdelenmesiyle uygulama becerilerini geliştirebilir
Ekip çalışmasının içinde bulunarak, yaratıcı ve çözüm odaklı fikirler geliştirebilmesi, paylaşabilir,
Günümüz sanatını ve trendlerini takip ederek yaratıcılığını bu birikimlerle geliştirebilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Farklı üretim olanaklarını ele alarak öğrencinin; yaratıcı tasarım yaklaşımları ortaya koymasını sağlamak; müşteri bağımsız işlerle yaratıcılığının sınırlarını zorlamak; grafik tasarımın uygulanabileceği farklı medyumları keşfetmek; buradaki kazanımları endüstriyel grafik alanına aktarmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders, simgesel/fotografik imaj oluşturma, tasarımda metafor kullanımı konularını içermektedir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Derse giriş, teorik bilgilendirme ve görsel sunum Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
8 Ara Sınav Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
16/17 Final sınavı: Proje Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008 Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Helen Armstrong, Espas Kuram Sanat Yayınları, 2012 www.smashingmagazine.com www.designmuseum.org
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 5
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 3
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 3
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 5
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 5
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 3
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 5
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 2
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 5
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 0
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 4
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 3
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 0
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 5
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 3
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 2
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 3 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3