|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayat Bilgisi Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
S 305 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayat bilgisinin ne olduğunu açıklar
Hayat bilgisi dersinin ülkemizdeki gelişimini açıklar
Hayat bilgisi öğretim programını tanır Hayat bilgisi dersinde çoklu zeka kuramını kullanmanın öğrenmeye etkisini açıklar Öğrencilerin öğrenme sitillerini bilmenin öğrenmeye olan etkisini açıklar Hayat bilgisi dersinde kullanılacak yöntemleri açıklar Hayat bilgisi dersinde kullanılan kavram öğretimi modellerini açıklar. Hayat bilgisi dersindeki öğrenme düzeyini belirleyebilmek için uygun ölçme araçlarını belirler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hayat bilgisi öğretim programını etkili bir şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanma |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği hayat bilgisinin anlamı, hayat bilgisi programı, hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler ve ölçme değerlendirme konularından oluşmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin tanıtımı Hayat bilgisi nedir? Tanım ve gerekçe |
9602 s. 4-17 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Hayat bilgisi nedir? Tanım ve gerekçe |
9602 s.4-17 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
Toplu öğretim kavramı ve hayat bilgisi; Hayat bilgisi dersinin tarihsel gelişimi |
9602 s.4-17 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
Hayat bilgisi öğretim programının incelenmesi |
9602s. 21-47 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
Yapılandırmacı Yaklaşım |
9602s. 49-66 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Yapılandırmacı Yaklaşım |
9602 s. 49-66 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Öğretim strateji yöntem ve teknikler |
9602 s. 73-113 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
8 |
vize |
|
|
|
9 |
Öğretim strateji yöntem ve teknikler |
9602 s. 73-113 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
Öğretim strateji yöntem ve teknikler |
9602 s. 73-113 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Çoklu zeka ve öğrenme stilleri hayat bilgisi dersinde kullanımı |
9602 s. |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
Hayat bilgisinde kavram öğretimi |
9602 s. 303-328 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
13 |
Hayat bilgisinde değer öğretimi |
9602 s. 335-365 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Hayat bilgisinde ölçme değerlendirme |
9602 s. 141-170 |
Anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Final |
|
|
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Editör: Tay, B. (2009). Hayat bilgisi öğretimi, Maya akademi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Editör: Öğülmüş, S. (2009). İlköğretim hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen el kitabı. Pegem Akademi.
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
0 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
5 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
4 |
40 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
5 |
15 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 112 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|