Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Hayat Bilgisi Öğretimi

Dersin Kodu : S 305

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ŞENGÜL DOĞANAY

Dersin Öğrenme Kazanımları : Hayat bilgisinin ne olduğunu açıklar
Hayat bilgisi dersinin ülkemizdeki gelişimini açıklar
Hayat bilgisi öğretim programını tanır
Hayat bilgisi dersinde çoklu zeka kuramını kullanmanın öğrenmeye etkisini açıklar
Öğrencilerin öğrenme sitillerini bilmenin öğrenmeye olan etkisini açıklar
Hayat bilgisi dersinde kullanılacak yöntemleri açıklar
Hayat bilgisi dersinde kullanılan kavram öğretimi modellerini açıklar.
Hayat bilgisi dersindeki öğrenme düzeyini belirleyebilmek için uygun ölçme araçlarını belirler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Hayat bilgisi öğretim programını etkili bir şekilde uygulayabilmek için gerekli bilgi, beceri ve tutumları kazanma

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği hayat bilgisinin anlamı, hayat bilgisi programı, hayat bilgisi öğretiminde strateji, yöntem ve teknikler ve ölçme değerlendirme konularından oluşmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin tanıtımı Hayat bilgisi nedir? Tanım ve gerekçe 9602 s. 4-17 Anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Hayat bilgisi nedir? Tanım ve gerekçe 9602 s.4-17 Anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Toplu öğretim kavramı ve hayat bilgisi; Hayat bilgisi dersinin tarihsel gelişimi 9602 s.4-17 Anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Hayat bilgisi öğretim programının incelenmesi 9602s. 21-47 Anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Yapılandırmacı Yaklaşım 9602s. 49-66 Anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Yapılandırmacı Yaklaşım 9602 s. 49-66 Anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Öğretim strateji yöntem ve teknikler 9602 s. 73-113 Anlatım, soru-cevap, tartışma
8 vize
9 Öğretim strateji yöntem ve teknikler 9602 s. 73-113 Anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Öğretim strateji yöntem ve teknikler 9602 s. 73-113 Anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Çoklu zeka ve öğrenme stilleri hayat bilgisi dersinde kullanımı 9602 s. Anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Hayat bilgisinde kavram öğretimi 9602 s. 303-328 Anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Hayat bilgisinde değer öğretimi 9602 s. 335-365 Anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Hayat bilgisinde ölçme değerlendirme 9602 s. 141-170 Anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Final
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Editör: Tay, B. (2009). Hayat bilgisi öğretimi, Maya akademi
Diğer Kaynaklar  Editör: Öğülmüş, S. (2009). İlköğretim hayat bilgisi öğretimi ve öğretmen el kitabı. Pegem Akademi.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 0
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 4
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 5
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 0
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 4 40
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 112
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.48
Dersin AKTS Kredisi: 4