|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Eserleri İnceleme |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS425 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı düşünce biçimlerinin sanata farklı eleştirel bakış geliştirdiğinin farkına varır. Sanat nesnesinin yapısal çözümlemesini yapma konularında bilgi edinir. Sanatı bütünsel anlamda lgılayabilmede sanatsal eleştiri biçiminin gerekliliğinin farkına varır. Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri konuları hakkında bilgi edinir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sanatın çok yönlü anlamlandırılmasının bir kolunu oluşturan sanat eleştirisinin çeşitlerini kavratarak bireye sanatsal eleştiri bakışı kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eleştiri ve sanat eleştirisi üzerine, eleştirinin işlevleri, tarihsel süreç içerisinde eleştiri biçimleri; Saltçı Eleştiri, Sosyolojik Eleştiri, Marksist Eleştiri, Psikanalist Eleştiri, Post Modern Eleştiri, feminist Eleştiri. Eleştiri yazılarından örnekler. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
2 |
Eleştiri ve sanat eleştirisi üzerine
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
3 |
Eleştirinin sanat yapıtı, sanatçı ve sanat alımlayıcısı açısından işlevleri
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
4 |
Eleştirinin kuramsal düzeyde Batı dünyasında gelişmesi
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
5 |
Saltçı eleştiri kuramı
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
6 |
Dış dünyaya ve topluma dönük eleştiri (Tarihsel ve Sosyolojik eleştiri)
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
7 |
Devam: Dış dünyaya ve topluma dönük eleştiri (Marksist eleştiri)
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
8 |
Vize Sınavı |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Sanatçıya dönük eleştiri
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
10 |
Psikanalist eleştir
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
11 |
Sanat yapıtına dönük eleştiri
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
12 |
Sanat alımlayıcısına dönük eleştiri
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
13 |
Feminist eleştiri
|
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
14 |
Eleştiri yazılarından örnekler ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
15 |
Eleştiri yazılarından örnekler ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Terry BARRETT, Sanatı Eleştirmek, Günceli Anlamak, Hayalperest Yayınevi, İstanbul,2012
J.C. CARLONI- J.C. FILLOUX, Eleştiri Kuramları, Kuzey Yayınları, Ankara, 1984
Berna MORAN, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, Cem Yayınevi, İstanbul,1991
Sıtkı M. ERİNÇ, Kültür Sanat- Sanat Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2004
Sıtkı M. ERİNÇ, Kültür Sanat- Sanat Kültür, Ütopya Yayınları, Ankara, 2004
Sıtkı M. ERİNÇ, Sanatın Boyutları, Ütopya Yayınları, Ankara, 2004
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
3 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
2 |
6 |
12 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|