|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Animasyon 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS421 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kısa hikaye (storyboard) hazırlar ve detaylandırır Autodesk 3DS Max tasarım araçlarını kullanır 3D animasyon yapım kavramlarını bilir Model için plan kurulumu yapar Polygonal Modelleme ve NURBS’leri kullanır Kamera, sahne ve ışık kullanımını bilir Materyal işleme ve entegrasyonu yapabilir Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma. Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler yapabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerin, 3 boyutlu model ve hareketli objeler oluşturmak için kullanılan tasarım araçları, öğeleri ve terminolojisiyle tanışıklığını sağlamaktır. Dönem boyunca öğrenciler, 3 boyutlu modelleme ve animasyon yapma esasları ve etkileşimli ortamlarda kullanma yönetimlerini öğrenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Autodesk 3DS Max 2012 araçlarının tanıtımı ve kullanımı, Modelleme için plan kurulumu, kavislerin kullanımı ile Obje oluşturma, polygonal Modelleme ve NURBS kullanımı, Material Oluşturma ve Eşleme (Mapping, Sahnede Kamera ve Işık kullanımı, İskelet Araçları ile Animasyon, Görüntü Alma ve Video iyileştirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Autodesk 3DS Max 2012 araçlarının tanıtımı ve kullanımı |
Kaynak okuma |
Anlatım |
|
2 |
Modelleme için plan kurulumu |
Örnek uygulama araştıma |
Anlatım, Uygulama |
|
3 |
Kavislerin kullanımı ile Obje oluşturma |
Araştırma ve denemeler |
Anlatım, Uygulama |
|
4 |
Kavislerin kullanımı ile Obje oluşturma |
Araştırma ve denemeler |
Anlatım, Uygulama |
|
5 |
Polygonal Modelleme ve NURBS Kullanımı |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
6 |
Örnek Polygonal Modelleme ve NURBS Kullanımı |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
7 |
Örnek Polygonal Modelleme ve NURBS Kullanımı |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
8 |
Ara Sınav: |
Hazırlık |
Praticing Exam |
|
9 |
Material Oluşturma ve Eşleme (Mapping) |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
10 |
Sahnede Kamera ve Işık kullanımı |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
11 |
Sahnede Kamera ve Işık kullanımı |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
12 |
İskelet Araçları |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
13 |
İskelet Araçları ile Animasyon |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
14 |
İskelet Araçları ile Animasyon ve görüntü işleme |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
15 |
Görüntü Alma ve Video iyileştirme |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Uygulama |
|
16/17 |
Final Sınavı |
hazırlık |
Uygulamalı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
3DS Max 2012 Bible, Kelly L. Murdock, ISBN-10: 1118022203
Autodesk 3ds Max 2012 Essentials, Randi L. Derakhshani, Dariush Derakhshani, ISBN-10: 1118016750.
Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
1 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
0 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
1 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
4 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
2 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
4 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
6 |
18 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 86 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.44 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|