Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkçe Öğretimi

Dersin Kodu : S 304

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ZEKİYE ÇAĞIMLAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Türkçe´nın eğitim dili olarak önemini fark etme
Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve teknikleri öğrenme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Türkçe öğretiminin temel ilkelerini ve önemini bilimsel yöntemlerle anlatma.

Dersin İçeriği : Türkçe öğretiminin önemi, öğretim yöntemleri, dil bilgisi, yazılı ve sözlü anlatım, metin inceleme, performans oluşturma, bir haftalık Türkçe dersinin işleniş planı ve kullanılacak yöntemlerdir.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : 104


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriğinin anlatılması Yok Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
2 Türkçe öğretiminin öneminin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
3 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
4 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
5 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
6 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
7 Türkçe öğretiminde kullanılan yöntem ve tekniklerin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
8 Vize sınavı
9 Tam ve doğru anlamanın anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
10 Metin işleme tekniklerinin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
11 Metin işleme tekniklerinin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
12 Dil bilgisi anlatma tekniklerinin örneklendirilmesi Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
13 Dil bilgisi anlatma tekniklerinin örneklendirilmesi Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
14 Yazılı ve sözlü anlatım tekniklerinin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
15 Yazılı ve sözlü anlatım tekniklerinin anlatılması Bir hafta önceden belirtilen konunun önerilen kitaplardan okunarak gelinmesi Düz anlatım, tartışma, örneklendirme
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Sedat Sever -Türkçe Öğretimi
 Murat Özbay, Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 5
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 5
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 5
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 5
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 4
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 4
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 4
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 4
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 5
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 5
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 5
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 5 20
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 98
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.92
Dersin AKTS Kredisi: 4