Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Animasyon 1

Dersin Kodu : GRS324

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma.
Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler yapabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : yok

Dersin Amacı : Bir konuda, canlandırma (animasyon) yöntem ve teknikleriyle; bir öykü-senaryo oluşturarak; yapılacak uygulamanın amacını, süresini, tekniğini, müziğini vb. de içeren akış çizelgesini (storyboard) hazırlamak ve uygulamak.

Dersin İçeriği : Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar. Canlandırma film teknikleri, örnek filmler izleme ve analizler. Karakter geliştirme. Tekniğe göre arka plan ve sahne tasarımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Döneme ve ders planına dair bilgi verilir Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 Canlandırma nedir? Araştırma Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Canlandırmanın tarihçesi Araştırma , Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Canlandırma türleri ve örnekler Tasarım Çalışmaları Anlatım, beyin fırtınası
5 Sinopsis ve hikaye oluşturma Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
6 Storyboard hazırlama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Storyboard hazırlama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
9 Karakter oluşturma Eskiz Çalışmaları Anlatım, beyin fırtınası
10 Anahtar kareleme Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
11 Hareket Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
12 Arka plan tasarımı Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Canlandırma proje uygulama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Canlandırma proje uygulama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Canlandırma proje uygulama Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  - Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston - Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington - Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York - Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California - Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 3
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 2
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 4
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 5
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 1
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 3
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 4
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 92
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.68
Dersin AKTS Kredisi: 4