|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Animasyon 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS324 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanatsal düşünce doğrultusunda tartışarak özgün fikir oluşturma. Film öykülerinin tekniklere dönüştürülmesi, teknik çözümlemeler yapabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bir konuda, canlandırma (animasyon) yöntem ve teknikleriyle; bir öykü-senaryo oluşturarak; yapılacak uygulamanın amacını, süresini, tekniğini, müziğini vb. de içeren akış çizelgesini (storyboard) hazırlamak ve uygulamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Canlandırmanın tanımı, temel özellikleri, kullanıldığı alanlar. Canlandırma film teknikleri, örnek filmler izleme ve analizler. Karakter geliştirme. Tekniğe göre arka plan ve sahne tasarımı. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Döneme ve ders planına dair bilgi verilir |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Canlandırma nedir? |
Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Canlandırmanın tarihçesi |
Araştırma , Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
4 |
Canlandırma türleri ve örnekler |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
5 |
Sinopsis ve hikaye oluşturma |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Storyboard hazırlama |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Storyboard hazırlama |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Karakter oluşturma |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
10 |
Anahtar kareleme |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Hareket |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Arka plan tasarımı |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Canlandırma proje uygulama |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Canlandırma proje uygulama |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Canlandırma proje uygulama |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston
- Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington
- Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York
- Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California
- Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
4 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
1 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
4 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 92 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|