|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Estetik |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS315 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey, estetik beğeni, estetik farkındalık ve estetik kültürü konularında bilgi sahibi olur. Sanatı anlamlandırma ve yorumlamada estetik biliminin gerekliliğinin farkına varır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Estetik biliminin ana sorunlarını oluşturan estetik süje, estetik nesne, estetik değer ve estetik yargı (beğeni) çözümlemelerini kavratmak ve bireye estetik bakış kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Estetik, sanat ve felsefe ilişkisi, estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır, estetik nesne çözümlemesi, bir estetik değer olarak güzelin iyi, faydalı ve doğrulukla olan ilişkisi, sanat ve doğa güzelliği, estetik beğeni çözümlemesi
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
2 |
Estetik biliminin oluşum süreci ve felsefeyle olan ilişkisi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
3 |
Estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
4 |
Devam: estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
5 |
Estetik nesne çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
6 |
Devam: Estetik nesne çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
7 |
Güzelin bir estetik değer olarak çözümlenmesi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
8 |
Vize Sınavı |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Güzel değerinin, iyi, doğruluk ve yararlı ile olan ilişkisi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
10 |
Doğada güzel, sanatta güzel sorunu |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
11 |
Güzelin dışındaki estetik değerler; yüce, trajik, komik vs |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
12 |
Estetik beğeni (yargı) çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
13 |
Devam: Estetik beğeni çözümlemesi |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
14 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
15 |
Genel tekrar ve değerlendirme |
Kaynak Okuma |
Anlatım, Tartışma,
Soru-Yanıt |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İsmail TUNALI, Estetik, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
İsmail TUNALI, Grek Estetiği, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
S.M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008
Irwin EDMAN, Sanat ve İnsan, İnkilap Kitabevi, İstanbul,1977
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
2 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
2 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|