Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Estetik

Dersin Kodu : GRS315

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 3

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 2

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Birey, estetik beğeni, estetik farkındalık ve estetik kültürü konularında bilgi sahibi olur.
Sanatı anlamlandırma ve yorumlamada estetik biliminin gerekliliğinin farkına varır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Estetik biliminin ana sorunlarını oluşturan estetik süje, estetik nesne, estetik değer ve estetik yargı (beğeni) çözümlemelerini kavratmak ve bireye estetik bakış kazandırmak

Dersin İçeriği : Estetik, sanat ve felsefe ilişkisi, estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır, estetik nesne çözümlemesi, bir estetik değer olarak güzelin iyi, faydalı ve doğrulukla olan ilişkisi, sanat ve doğa güzelliği, estetik beğeni çözümlemesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, kapsamı ve kaynakların tanıtılması Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
2 Estetik biliminin oluşum süreci ve felsefeyle olan ilişkisi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
3 Estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
4 Devam: estetik süje çözümlemesi ve estetik tavır Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
5 Estetik nesne çözümlemesi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
6 Devam: Estetik nesne çözümlemesi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
7 Güzelin bir estetik değer olarak çözümlenmesi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
8 Vize Sınavı Soru Hazırlama Yazılı Sınav
9 Güzel değerinin, iyi, doğruluk ve yararlı ile olan ilişkisi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
10 Doğada güzel, sanatta güzel sorunu Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
11 Güzelin dışındaki estetik değerler; yüce, trajik, komik vs Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
12 Estetik beğeni (yargı) çözümlemesi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
13 Devam: Estetik beğeni çözümlemesi Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
14 Genel tekrar ve değerlendirme Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
15 Genel tekrar ve değerlendirme Kaynak Okuma Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt
16/17 Final Soru Hazırlama Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  İsmail TUNALI, Estetik, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
 İsmail TUNALI, Grek Estetiği, Remzi Yayınları, İstanbul, 1988
 S.M. KAGAN, Estetik ve Sanat Notları, Karakalem Kitabevi, İzmir, 2008
 Irwin EDMAN, Sanat ve İnsan, İnkilap Kitabevi, İstanbul,1977
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 0
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 0
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 0
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 3
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 0
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 0
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 5
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 2
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 2
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 4
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 3
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 0
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 0
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 0
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 3
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 4 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 39
Toplam İş Yükü / 25 (s): 1.56
Dersin AKTS Kredisi: 2