|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Bilgilendirme Tasarımı |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA411 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgilendirme Tasarımı ve Grafik Tasarım bağlamında "Veri" kavramının önemini bilmesi, Anlaşılırlık üzerine detaylı çalışmalar üretebilmesi, Verilerle içerik arasındaki bağlantıyı kurabilmesi, Görsel hiyerarşide işlevin önemi hakkında bilgi sahibi olması, Bilgilendirme tasarımındaki çalışma disiplininin farkına varması, Tasarımın temel ilkelerinden görselleştirme sürecinde yararlanabilmesi, Yüksek plastik kalitesine ve düzeyine sahip tasarımlar üretebilmesi, Anlaşılırlık üzerine detaylı çalışmalar üretebilmesi, İlgili alanda araştırma yapabilir ve buradaki verileri kullanabilmesi,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ham verilerden oluşan istatistiklerin, tüm ilgili kullanıcılar tarafından kolaylıkla takip edilebilecek ve anlaşılmasını sağlayacak şekilde görselleştirmeler yapmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Gündelik yaşantıdan derlenen verilerin akılda kalıcı ve ayırdedilebilir biçimde görselleştirilmesi, ve grafik tasarım – istatistiksel grafik arasındaki ilişkinin incelenmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Bilgilendirme Tasarımı – Tarihsel Gelişim, Türler |
Kaynak inceleme |
Anlatım |
|
2 |
İstatistiksel Grafiklere Giriş – İstatistik Okuma Çalışması |
Örnek Uygulama İnceleme |
Anlatım, İnceleme, Tartışma |
|
3 |
Proje 01: Verilen İstatistiklerin Görselleştirilmesi |
Örnek Uygulama İnceleme |
Anlatım, Araştırma, Tartışma |
|
4 |
Proje 01-İçerik Görselleştirme Eskizleri |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
5 |
Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Proje 01: Görselleştirme Eskizlemelerine Devam |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Proje 01: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: 1.Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
9 |
Proje 02: İstatistiki verilerin görselleştirilmesi,
Veri Toplama
|
Araştırma, Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Araştırma, Tartışma |
|
10 |
Proje 02: Görselleştirme Eskizleri |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Proje 02: Görselleştirme Çalışmaları |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Proje 02: Sunum, Kritik ve Yeni Konu Hakkında bilgi verilmesi |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Proje 03: Görsel Yol Tarifi, Verilerin Toplanması |
Araştırma, Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Araştırma, Tartışma |
|
14 |
Proje 03: Görselleştirme Eskizleri |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Proje 03: Görselleştirme Çalışmaları |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Richard Saul Wurmann, Information Anxiety
What is Exhibition Design?, Jan Lorenc - Lee Skolnick - Craig Berger
Visual Display of Quantitative Information, Edward Tufte
Wayfinding and Signage Design, Chris Calori
Wayshowing, Per Mollerup
Türkiye Sergicilik ve Fuarcılık Tarihi, Gökhan Akçura
Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong
Pictograms Icons and Signs, Hübner – Abdullah
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
5 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
4 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
1 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
6 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 107 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.28 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|