Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Grafik Tasarım 6

Dersin Kodu : GRA408

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Grafik tasarım alanında seçenekli proje önerileri geliştirebilir.
Profesyonel grafik tasarım çalışmaları yapabilir.
Özgün grafik tasarım projeleri yapabilir.
Mezuniyet projesini gerçekleştirir.
Mezuniyet projesini tasarıya uygun mekânda sergiler ve savunur.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Önceki birikimlerden yararlanarak profesyonel alanlarda uygulanabilecek projelendirilmiş tasarımlar yapmak.

Dersin İçeriği : Lisans eğitimi sürecinde başarılmış olan derslerde grafik sanatı ve tasarımı konusunda edinilen kuramsal ve kılgısal (pratik) bilgi ve deneyimlerin, yapılacak mezuniyet projesiyle daha da varsıllaştırılarak, üst düzeye çıkarılması, pekiştirilmesi. Sonuçlandırılan mezuniyet projelerinin, sergileme alanında mekân analizleri yapılarak, sunumunun gerçekleştirilmesi.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 İlk Dönem sürdürülen kurum kimliği çalışmalarının devamı niteliğinde gerçekleşecek tasarım planı hakkında bilgi verilmesi, örnek gösterimi. Örnek Uygulama Araştırma Anlatım
2 1.Aşama-Araç giydirme ve totem tasarımı için eskiz çalışmaları. Eskiz Çalışmaları Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
3 Eskiz çalışmalarının dijital ortamda uygulanması Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
4 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme
5 2.Aşama-Promosyon ürün tasarımı (tshirt, kalem, anahtarlık, bardak vb.) Eskiz Çalışmaları Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma
6 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
7 Çalışmaların dijital ortamda uygulanması Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
8 Ara Sınav: Araç giydirme, totem ve promosyon ürün tasarımlarının Teslimi Sunum Paftaları Hazırlama Proje Teslimi ve Sunumu
9 3. Aşama- Kurum Kimliği üzerinden “KeyVisual” tasarımı için eskiz çalışmaları Eskiz Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
10 “Key Visual” ilan ve afiş tasarımlarının dijital ortama aktarılması ve sonlandırılması Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
11 4.Aşama-Kurum Kimliği Tanıtımı için gerilla uygulamaları Fikir Eskizleri Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
12 Gerilla tanıtım uygulamalarının sunumu Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
13 Tasarımların Kurumsal Kimlik Kitapçığı’nda derlenmesi Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
14 Kurumsal Kimlik Kitapçığı Tasarımı Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
15 Kurumsal Kimlik Kitapçığı’nın son haline getirilmesi ve baskıya hazırlık Tasarım Çalışmaları Uygulama, Değerlendirme, Tartışma
16/17 Final sınavı: Kurumsal Kimlik Kitapçığının Teslimi Sunum Hazırlıkları Proje Teslimi


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Urban D. (1964). Text im Kommunikations- Design. Deutschland Jeavons, T. ve Beaumont, M. (1990) An Introduction To Typography, Quintet Publishing Limited, London. Barfield, L. (1993) The User Interface, Consepts and Design. Addison-Wesley Publishing Company, Oxford. Rubinstein, R. (1988) Digital Typography. An Introduction to Type and Composition for Computer System Design. Addison-Wesley Publishing Company, USA. Turnbull, T. ve Russell V. (1964) The Graphics of Communication. Rinehard Winston Inc. NewYork Cotton, B. ve Oliver R. (1997) Siberuzay Sözlügü. Yapı Kredi Yay., İstanbul Baer, K. (2008) Information Design Workbook, Massauchussets: Rockport Publishers. Schuller, G. (2007) Information Design=Complexity+Interdisciplinarity+Experiment, AIGA-CLEAR, The Jurnal of Information Design (e-bulten). Uygulama Örnekleri.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 2
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 4
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 4
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 4
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 4
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 2
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 4
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 3
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 3
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 5
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 1
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 1
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 4
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 4
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 6 84
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 8 32
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 10 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6