|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İllüstrasyon 3 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA314 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Dijital tabletin kullanımı ile ilgili deneyim sahibi olur. Dijital renk yönetimini ve palet oluşturmayı öğrenir. Dijital fırçaları oluşturmayı ve bu fırçalarla efektif biçimler, lekeler ve etkiler oluşturmayı öğrenir. Dijital illüstrasyon teknikleri ile organik ve mekanik dokular elde edebilir ve çizimini boyutlandırabilir. Resimleme ve tipografi kullanımı hakkında deneyim sahibi olur. İllüstrasyonun alanları ve teknikleri hakkında genel olarak bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste dijital illüstrasyon teknikleri üzerinde durularak, organik ve mekanik olarak iki ana alanda öğretici başlangıçlar üzerinde çalışılır. Dijital tabletlerin kullanımına yönelik çalışmalar yapılır. Amaç çağımızda çok sık olarak kullanılan dijital tekniğinin öğretilmesi ve çeşitli uygulama çalışmalarıyla deneyimlenmesidir.
Piksel ve vektör tabanlı programlarda illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılması ve bu illüstrasyon tekniğinin grafik ürüne dönüştürülmesi hedeflenir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları., Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar., Organik obje çalışması, Mekanik obje çalışması, Karakter tasarımı projesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dijital illüstrasyon alanları ile ilgili anlatım. |
Örnek Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Dijital tablet ile çizim egzersizlerinin yapılması ve öğrencilerin araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi. |
Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Organik nesne örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
4 |
Projeye devam. |
Tasarım Çalışmaları |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
5 |
Bir hayvan fotoğrafı örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Projeye devam. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Çalışmaların dijital ortama aktarılması |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav: Proje Teslimi |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
İnsan portresi örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, beyin fırtınası |
|
10 |
Projeye devam. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Çalışmaların dijital ortama aktarılması |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
Karakter çizimlerine geçilmesi ve renklendirme teknikleri ile çalışmalar. |
Eskiz Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
13 |
Projeye devam. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
14 |
Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Baskıya hazırlık ve projelerin değerlendirilmesi. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı: Proje Teslimi |
Sunum Hazırlıkları |
Proje Teslimi |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
- Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
- Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
- Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
- Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
2 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
0 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
4 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
4 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|