Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Güzel Yazı Teknikleri

Dersin Kodu : S 216

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. KAZIM ARTUT
Öğr.Gör. HAKAN DEMİR

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1.Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ile ilgili temel bilgileri kavrar.
2.Yazı dersi öğretimini yürütmek ve kişisel yazı uygulama becerilerini geliştirmek üzere İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedeflerini öğrenir.
3.Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları, el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımını öğrenir.
4.İmzanın önemini ve doğru bir imzanın nasıl olması gerektiğini öğrenir
5.Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örneklerini inceleyerek, kullanılan araç-gereçleri ve hazırlıkları kavrar.
6.Kaligrafik yazılara yönelik el alıştırmaları ve yazı uygulamarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 1.Yazı yazmanın temel kurallarını kavratmak 2. Yazı dersi için gerekli doğru ve ekonomik araç-gereç bilgisi kazandırmak. 3.Okunaklı, işlek, güzel ve hızlı bitişik yazı yazabilme becerileri kazandırmak. 4.İmzanın gerekliliğini öğrenerek kuralına uygun imza kullanmayı öğretmek. 5.Kaligrafik yazı yazma becerileri kazandırmak.

Dersin İçeriği : Yazının tarihçesi Güzel ve okunaklı yazı yazma teknikleri, İtalik büyük ve küçük harflerin yönleri, italik, sayıların yapıları, bitişik, eğik el yazısı becerileri, Dekoratif ve kaligrafik yazı yazma uygulamaları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : ArSanat derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tarihsel süreç içerisinde bir iletişim ve grafik uygulama alanı olarak yazı ve Cumhuriyet dönemi sonrası Latin harfleri kullanımı. Yazının tarihçesi hakkında ön bilgiler Anlatım, Gösterim
2 İlköğretimde yazı öğretiminin temel ilkeleri, amaçları ve hedefleri. Önerilen kaynakların araştırılması Anlatım, Soru-cevap
3 Bitişik eğik yazı öğretimi ve hazırlık çalışmaları. Kullanılacak materyallerin tanıtılması Anlatım, Uygulama
4 Bitişik eğik el yazısı el alıştırmaları, büyük-küçük harfler ve rakamların yazımı. Etkinliklere başlangıç hazırlıkları Anlatım, Uygulama, Gösterim
5 Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve imza çalışmaları. Etkinliklere başlangıç hazırlıkları İmza örnekleri ve araştırma. Anlatım, Uygulama,
6 Bitişik eğik el yazısı büyük ve küçük harfler yazım klavuz tablolarının uygulanması ve metin uygulama çalışmaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama,
7 Bitişik eğik el yazısı metin uygulama çalışmaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama,
8 Ara değerlendirme(Vize)
9 Kaligrafik yazılar ve farklı kültürlerdeki örnekleri. Kullanılan araç-gereçlerin tanımı. Kaligrafik yazı örneklerinin incelenmesi Anlatım, Uygulama
10 Kaligrafik dik temel yazılar. Büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamaları. İncelenen yazı karakterlerinin derlenmesi Anlatım, Uygulama
11 Kaligrafik eğik temel yazı büyük ve küçük harfler için el alıştırmaları ve yazı uygulamaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama
12 Kaligrafik bitişik yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama
13 Kaligrafik hümanistik yazı büyük ve küçük harfler, el alıştırmaları ve yazı uygulamaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama
14 Kaligrafik unzial yazı uygulamaları Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama
15 Kaligrafik kursiv, script, gotik yazı uygulamaları. Kullanılacak araç gereçlerin hazırlanması Anlatım, Uygulama
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Artut, K. Demir, H. (2011). Güzel Yazı Teknikleri. Anı Yayıncılık Ankara.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 0 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 3
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 2
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 2
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 3
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 4
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 2
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 4
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 2
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 4
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 4
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 4
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 6 6 36
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 80
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.2
Dersin AKTS Kredisi: 3