Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Beden Eğitimi Ve Oyun Öğretimi

Dersin Kodu : S 214

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Okutman ANA MARİA OLARU GÜNSEL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Beden eğitimi dersi içerisinde kullanım alanı olan spor branşları ile ilgili bilgiler edinmek.
Spor branşlarının eğitsel oyunlar aracılığıyla öğrenmek.
Spor branşlarının eğitsel oyunlar aracılığıyla öğretmek.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Beden eğitimi dersi içerisinde kullanım alanı olan spor branşları ile ilgili genel bilgiler edinme. Spor branşlarının eğitsel oyunlar aracılığıyla öğrenme ve öğretme.

Dersin İçeriği : Antik Olimpiyat Oyunları Modern Olimpiyat Oyunları Atletizm Cimnastik Basketbol Voleybol Hentbol Futbol Yüzme Tenis

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Drama dersliği


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 T: ANTİK VE MODERN OLİMPİYAT OYUNLARI. U: BEDEN EĞİTİMİ DERSİ UYGULAMALI TEKRAR Kaynakların incelenmesi. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
2 T: ATLETİZM. U: ATLETİZM SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Atletizm uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
3 T: CİMNASTİK. U: CİMNASTİK SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Cimnastik uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
4 T: BASKETBOL. U: BASKETBOL SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Basketbol uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
5 T. VOLEYBOL. U: VOLEYBOL SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Voleybol uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
6 T: HENTBOL. U: HENTBOL SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Hentbol uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
7 ARA SINAV
8 T: FUTBOL. U: FUTBOL SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Futbol uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
9 T: YÜZME. U: YÜZME SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Yüzme uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
10 T: TENİS. U: TENİS SPOR BRANŞININ GENEL UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Tenis uygulamaları Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama.
11 T: EĞİTSEL OYUNLARI. U: EĞİTSEL OYUNLARA İLİŞKİN UYGULAMALAR Kaynakların incelenmesi. Eğitsel oyunlar. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
12 T: EĞİTSEL OYUNLARI. U: EĞİTSEL OYUNLARA İLİŞKİN UYGULAMALAR Kaynakların incelenmesi. Eğitsel oyunlar. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
13 T: EĞİTSEL OYUNLARI. U: EĞİTSEL OYUNLARIN ARACILIĞIYLA SPORTİF OYUNLARI UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Eğitsel oyunlar. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
14 T: EĞİTSEL OYUNLARI. U: EĞİTSEL OYUNLARIN ARACILIĞIYLA SPORTİF OYUNLARI UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Eğitsel oyunlar. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
15 T: EĞİTSEL OYUNLARI. U: EĞİTSEL OYUNLARIN ARACILIĞIYLA SPORTİF OYUNLARI UYGULAMALARI Kaynakların incelenmesi. Eğitsel oyunlar. Sözlü ve görsel sunum. Tartışma. Gözlem ve uygulama. Uygulamanın değerlendirilmesi.
16/17 FİNAL


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Ana Maria Günsel - "A´dan Z´ye resimli spor rehberi", Kare Yayınları, 2005; Ana Maria Günsel - "İlköğretimde beden eğitimi ve uygulamaları", 2005, Ankara; NTV Spor Yayınları; Olimpik sporlar , Boyut yayınları, 2003; H. Çamlıyer – “Çocuk hareket eğitimi ve oyun”, Can Ofset
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 2 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 4
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 3
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 4
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 1
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 3
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 3
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 3
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 3
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 2
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 1
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 1
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 3
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 1
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 2
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 3
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 2 4
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 70
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.8
Dersin AKTS Kredisi: 3