|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Sanat Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS206 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Birey, sanatın tarihsel süreci hakkında bilgi edinir.
18. yüzyılda değişen sosyal, ekonomik ve düşünsel yapıların Modernist sanat anlayışının temellerini oluşturduğunun farkına varır.
Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğunun farkına varır.
Sanat kültürü, estetik farkındalık, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarihsel süreç içerisinde 18. ve 19. yüzyılda oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Rokoko, Neo Klasisizm, Romantizm, Realizm, Empresyonizm, Neo Empresyonizm, Post Empresyonizm, Sembolizm |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, kaynakların tanıtımı ve yöntem hakkında bilgi verilmesi |
kaynak okuma
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
2 |
Aydınlanma felsefesi, Aristokrasinin çöküşü, Burjuva kültürünün yükselişi ve sanattaki yansımaları |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
3 |
Rokoko Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
4 |
Neoklasisizm: Arkeolojik Klasisizm ve Devrim Klasizmi |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
5 |
Romantizm: Romantik süreçte, sanat, sanat yapıtı, sanatçı kimliğin yeniden tanımlanması |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Realizm ve Barbizon Okulu |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Modern Sanat Üzerine Tartışmalar |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
8 |
Ara Sınav |
soru hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Empresyonist Sanat Anlayışını Oluşturan Koşullar: Sanatçı Toplantıları, Fotoğraf ve Japon Sanatı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Empresyonizm: Fransa ve diğer ülkelere yayılışı |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Neo Empresyonizm |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Post Empresyonizm: Cezanne, Von Gogh, Gauguin |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Sembolizm |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
Nabiler ve Ön Rafaellocular |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
Genel Değerlendirme ve Tekrar |
kaynak okuma
slayt hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
Final Sınavı |
soru hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Sanat Ansiklopedisi (Romantizm, Empresyonizm), Remzi Yayınları, İstanbul
Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.3, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998
İsmail TUNALI, Felsefenin Işığında Modern Sanat, Remzi Yayınları, İstanbul
Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul,1992
E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986
Arnould HAUSER, Sanatın Toplumsal Tarihi, Remzi Yayınları, İstanbul
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
2 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
5 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
2 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
2 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
3 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|