|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özgünbaskı 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRS203 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yüksek baskı tekniklerini tanımlayabilmesi, Yüksek baskı tekniklerini uygulayabilmesi, Farklı materyal ve yaklaşımlar geliştirebilmesi, Sınıf arkadaşları ile birlikte bir düzen içerisinde çalışabilmesi, Atölyede çalışma disiplinini edinebilmesi beklenmektedir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin amacı öğrenciye, yüksek baskının işleyişini, materyal ve uygulama olanaklarını kavratmak ve yüksek baskıyı kullanarak bireysel anlatım biçimleri geliştirmeye zemin hazırlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders yüksek baskı teknikleri ve materyalleri anlatımı ile işlenir. Yüksek baskının farklı yöntemler ve malzemelerle oluşturulması, basımı ve sergilemesi uygulanır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Baskı Atölyesi |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, Özgün Baskı nedir? Baskı resim türleri hakkında bilgi verilmesi ve örneklerin incelenmesi. |
Önerilen kaynakların araştırılması |
Anlatım, soru cevap |
|
2 |
Baskı resim tür, örnek ve özgün eserler hakkında görsel sunumun yapılması. |
Önerilen kaynakların okunması |
Anlatım, soru cevap ve görsel sunu |
|
3 |
Baskı resim tekniklerine yönelik materyallerin tanıtılması. |
Materyaller üzerine araştırma |
Anlatım, soru cevap |
|
4 |
Baskı resim araç-gereçlerin tanıtımı ve kullanım biçimlerinin anlatılması. |
Araç-gereçlerin kullanımları hakkında bilgi edinme |
Anlatım, soru cevap ve tartışma |
|
5 |
Baskı resim tasarımlarına geçiş hazırlıkları. |
Tasarım hazırlıkları |
Konular hakkında küçük grup tartışmaları |
|
6 |
Tasarlanan temaların kritiğinin yapılması. |
Tartışma ortamının hazırlanması, küçük grupların oluşturulması. |
Konular hakkında küçük grup tartışmaları |
|
7 |
Tasarımların baskı için hazırlanması |
Mürekkep, oyma bıçakları, ağaç vb. hazırlanması. |
Atölye uygulamaları |
|
8 |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
Ara Sınav |
|
9 |
Hazırlanan tasarımların baskı işlemlerine geçiş |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
10 |
Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
11 |
Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
12 |
Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
13 |
Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
14 |
Baskı işlemleri, atölye uygulamaları. |
Kullanılacak atölye malzemelerinin hazırlanması |
Atölye uygulamaları |
|
15 |
Baskı işlemleri ve atölye uygulamalarının tamamlanması. |
Kullanılan malzemelerin toparlanması Çalışmaların paspartulanması |
Atölye uygulamaları |
|
16/17 |
Final Sınavı |
Final Exam |
Final Exam |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
The Complete Printmaker, John Ross, Clare Romano, Tim Ross, Free Press, ABD 1990
Tahta Baskı Sanatı, Gören Bulut, Dokuz Eylül Ünivevrsitesi Güzel sanatlar Fakültesi, İzmir,1994
Printmaking: History and Process, Donald Saff, Deli Sacilotto, Wadsworth Publishing, ABD, 1978
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
1 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
5 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
5 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
5 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
1 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
1 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
1 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
2 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
2 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
6 |
24 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
8 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 106 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|