Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilgisayar Destekli Tasarım 1

Dersin Kodu : GRS201

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Teorik ve pratik tasarım bilgilerini birlikte kullanmayı öğrenir.
Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanmayı öğrenir.
Çizgisel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı bilgisayar programları yardımıyla tasarımını sayısal ortama aktarabilmeyi ve sonuçlandırmayı öğrenir.
Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlükleri çözmeyi öğrenir.
Teorik bilgi ile uygulama (pratik) bilgilerini örtüştürmeyi öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sürekli yenilenen ve gelişen teknoloji, grafik tabanlı bilgisayar programları ve çeşitli bilgisayar donanımları sayesinde grafik tasarım alanında çalışma yapmayı kolaylaştırmaktadır. Temel tasarım ve desen tekniklerini kullanarak tasarımını oluşturan öğrencinin, söz konusu yazılım ve donanımlardan yararlanarak bu tasarımı bilgisayar ortamına aktarabilmesi ve geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : •Temel çizim teknikleri •Temel tasarım bilgisi •Grafik tabanlı bilgisayar programlarının uygulamada kullanımı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
2 İlk proje üzerine sınıf içi tartışma – beyin fırtınası. Projenin her öğrenciye göre detaylandırılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
3 Temel tasarım ve çizime dayalı bilgi ve tekniklerden yararlanarak ilk proje için eskiz çalışmalarının yapılması. Yapılan eskizlerin tartışma ortamında değerlendirilmesi. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
4 Eskizlerin renk, ton, doku, gölge, oran-orantı bilgilerine dayanarak gözden geçirilmesi. Renklendirme çalışmasının tamamlanması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
5 Projenin ilk aşamasının tarayıcı ile taranarak bilgisayar ortamına aktarılması. Grafik tabanlı bilgisayar programı yardımıyla vektörel(çizgisel) çizim tekniklerine giriş. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
6 Vektörel(çizgisel) çizim teknikleri (devam). Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
7 Çizimin çizgisel olarak tamamlanması. Renklendirme aşaması için piksel bazlı görüntü işleme programına aktarılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Piksel bazlı görüntü işleme programında renk, doku, ışık, gölge konularının işlenmesi. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
10 İkinci proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
11 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
12 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
13 Üçüncü proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
14 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
15 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul: Yapı Kredi Yayınları
 Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir?. İstanbul: Yem Yayın.
 Barber, B. (2007). Çizimin Sırları; İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık.
 Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul: İnkılap Kitabevi.
 Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 3
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 5
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 3
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 3
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 5
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 2
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 3
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 2
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 3
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 3
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 4 6 24
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 8 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 106
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4.24
Dersin AKTS Kredisi: 4