|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Müzik Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
S 212 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. MÜNİRE AKGÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
S 212 Müzik Öğretimi dersini alan öğrenci; 1- Milli marşı söyler ve yönetir 2- Çocuk şarkılarını blokflüt ile çalar 3- Çocuk şarkılarını söyler ve yönetir 4- Çocuklara kaliteli müzik dinleme alışkanlığı kazandırır 5- Çocukların ses sınırlarına uygun şarkıları seçer 6- Sınıf korosu oluşturur 7- Çevresinde bulunan müzik etkinliklerinden yararlanır 8- Müzik dağarcığı oluşturur
9- Müzik ile ilgili kavramları açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
S 205 Müzik
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini açıklama, sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını açıklama, algılama ve beğeni düzeyini açıklama, çok yönlü bir bakış açısıyla değerlendirmeyi, eleştirmeyi ve nitelikli müziği diğerlerinden ayırt edebilmeyi açıklama, müzikte hedeflenen davranış değişikliğini açıklama.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Müzik eğitimi ve özellikle müzik etkinlikleri bireyin çevresi ile etkileşimini , sosyal ve eğitsel amaçlı ilişkilerin daha sağlıklı ve düzenli olmasını , algılama ve beğeni düzeyinin gelişmesini, çok yönlü bir bakış açısıyla müzik dinlemesini ve değerlendirmesini, eleştirmeyi ve nitelikli müziği diğerlerinden ayırt edebilmeyi sağlar, müzikte hedeflenen davranış değişikliğini geliştirir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Müzik Dersliği |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İstiklal Marşı´nın Söylenmesi ve Yönetilmesi |
istiklal Marşı´nın solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Gösterip Yapma |
|
2 |
Öğretmen Marşı´nın Söylenmesi ve Yönetilmesi |
Öğretmen Marşı´nın solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Gösterip Yapma |
|
3 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
4 |
Çocuk Şarkısı söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
5 |
Klasik Müzik Dinleme |
Besteci ve dinletilecek parça hakkında bilgi verilme |
Düz Anlatım |
|
6 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
7 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
8 |
ara sınav (vize) |
|
|
|
9 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
10 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım-Drama Yöntemi |
|
11 |
Çocuk Şarkıları Seçilirken Dikkat Edilmesi Gereken Noktalar |
Örnek Çocuk Şarkısı Seçmek |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
12 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, blokflüt ile çalınması, yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
13 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
14 |
Çocuk Şarkısı Söylenmesi, Blokflüt ile Çalınması, Yönetilmesi |
Çocuk şarkısının solfejinin çalışılması |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
15 |
Film İzleme |
İzlenecek film hakkında bilgi verme |
Düz Anlatım - Drama Yöntemi |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Film ve Ses CD´leri
1-Ortaokullar İçin Müzik 1,2,3 (Selçuk Yıldırım, Besim Akkuş) 2-Blokflüt Metodu 1 (Selçuk Yıldırım-Besim Akkuş) 3-Şarkılarla Türkülerle Temel Müzik Eğitimi (Muammer Sun) 4-Gizemin Şarkıları (Burhan Hüseyin) 5- Çocuk Şarkıları (Saip Egüz) 6- Anaokulları ve Anasınıfları İçin Şarkı Dağarcığı (Hilmi Seyrek)
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
10 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
5 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
5 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
5 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
5 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
3 |
15 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
2 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
10 |
1 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 90 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|