|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İllüstrasyon 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA218 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Özgün bir çizim stili ve tekniği geliştirme. Farklı çizim yöntem ve tekniklerini deneme. Farklı malzeme ve teknikleri birleştirme. İllüstrasyona bağlı çizim teknikleri ve stilleri hakkında temel oluşturabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
• Teorik araştırma ve sunum çalışmaları.
• Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar.
• Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma.
• Resimleme ve renk ilişkisi,
• Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi,
• Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme ölçütleri ve haftalık ders konuları hakkında bilgi verilmesi. İllüstrasyonun tanımı.
|
|
|
|
2 |
İllüstrasyonun grafik tasarımdaki yeri ve önemi. Farklı yaklaşım ve tekniklerde yapılmış örneklerin incelenmesi. |
|
|
|
3 |
Proje-1. Canlı ya da cansız bir objeden yola çıkarak karakter yaratma çalışmaları. Teknik ve stil araştırmaları. |
|
|
|
4 |
Proje-1. Canlı ya da cansız bir objeden yola çıkarak karakter yaratma çalışmaları. Teknik ve stil araştırmaları. |
|
|
|
5 |
Proje-1. Canlı ya da cansız bir objeden yola çıkarak karakter yaratma çalışmaları. Teknik ve stil araştırmaları. |
|
|
|
6 |
Proje-1. Canlı ya da cansız bir objeden yola çıkarak karakter yaratma çalışmaları. Teknik ve stil araştırmaları. |
|
|
|
7 |
Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sunumu. |
|
|
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Proje - 2. Verilen bir metine yönelik illüstratif teknik ve stil ile anlatım çalışmaları. |
|
|
|
10 |
Proje - 2. Verilen bir metine yönelik illüstratif teknik ve stil ile anlatım çalışmaları. |
|
|
|
11 |
Proje - 2’nin sonuçlandırılması ve sunumu |
|
|
|
12 |
Proje - 3. Verilen bir kavrama yönelik illüstratif teknik ve stil ile anlatım çalışmaları. |
|
|
|
13 |
Proje - 3. Verilen bir kavrama yönelik illüstratif teknik ve stil ile anlatım çalışmaları. |
|
|
|
14 |
Proje - 3. Verilen bir kavrama yönelik illüstratif teknik ve stil ile anlatım çalışmaları. |
|
|
|
15 |
Proje - 3’ün sonuçlandırılması ve sunumu. |
|
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005.
- Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009.
- Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012.
- Gregory, Danny, An Illustrated Life: Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008.
- R,Clanton, Little Big Books: Illustrations for Children´s Picture Books, 2012
- Bautista, Traci, Doodles Unleashed: Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
5 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
3 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
3 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
2 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
0 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
5 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
3 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
5 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
0 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
0 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
0 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
4 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
0 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 95 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|