|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Grafik Tasarım 1 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Grafik tasarımın tanımını ve kapsamını öğrenmek Görme ve algılama üzerinde nitelikli bakış açısına sahip olabilmesi İletişim medyumları hakkında bilgi sahibi olmak Simgeleri ve simgesel anlatımı doğru bir biçime kullanabilmek Görselleştirmede biçim ve kadraj değişimleri ile anlam arasındaki ilişkiyi yönetebilmek Eskizlemeyle başladığı çalışmaları final noktasına kadar taşıyabilmesi, Çalışmasını anlatabilmesi ve sunabilmesi,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Belirli bir düşünceyi ya da bilgiyi iletmek hedefiyle görsel imaj oluşturmak, kitle iletişim yöntemleri ve toplumsal görsel kodlar üzerine çalışmalar yapmak. Yaratıcı akıl yardımıyla özgün görsel yorumlar oluşturmak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Görsel iletişim tasarımının en önemli giriş noktası görme ve algılama üzerine çalışmalar yapılacak, göstergebilim kuramından hareketle görüntülerin işaret ettikleri kodlar üzerine tasarım projeleri yürütülecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi.
Grafik tasarım tanımı, grafik simgeler hakkında bilgi verilmesi, amblem örneklerinin incelenmesi.
|
Örnek inceleme, Uygulama Araştırma |
Anlatım |
|
2 |
Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için araştırma. |
Araştırma |
Anlatım, Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme |
|
3 |
Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için fikir eskizleri. |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
4 |
Proje - 1. Amblem/Simge Çalışması için eskiz geliştirme |
Eskiz Çalışmaları |
Beyin fırtınası, Eskiz değerlendirme, Tartışma |
|
5 |
Proje - 1. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
6 |
Proje - 1. Çalışmanın dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
7 |
Proje - 1’in sonuçlandırılması ve sunumu. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
8 |
Ara Sınav |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
9 |
Proje - 2. Faaliyette bulunan bir firma logosunun farklı yaklaşımlarla yorumlanması. |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Beyin fırtınası, Örnek inceleme |
|
10 |
Proje - 2. Logo yorumu için eskiz çalışmaları. |
Fikir Eskizleri |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
11 |
Proje - 2. Eskiz çalışmasının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
12 |
12 Proje - 2’nin sonuçlandırılması ve sunumu. |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi |
|
13 |
Proje - 3. Piktogram hakkında bilgi verilmesi, örneklerin incelenmesi |
Eskiz Çalışmaları |
Anlatım, Beyin fırtınası, Örnek inceleme |
|
14 |
Proje - 3. Verilen konu üzerine tasarlanacak Piktogramlar için tasarım çalışmaları |
Fikir Eskizleri |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
15 |
Proje - 3. Piktogram tasarımlarının dijital ortamda uygulanması. |
Tasarım Çalışmaları |
Uygulama, Değerlendirme, Tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sunum Paftaları Hazırlama |
Proje Teslimi ve Sunumu |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
- Pictograms Icons and Signs, Hübner - Abdullah
- Görme Biçimleri, John Berger
- Sinema Göstergebilimi, Yuriy M. Lotman
- Görsel Grafik Tasarım Sözlüğü, Gavin Ambrose-Paul Harris
- Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow
- Grafik Tasarım Kuramı, Helen Armstrong
- İletişim ve Grafik Tasarım, Emre Becer
- Görsel İletişim ve Grafik Tasarım, Tevfik Fikret Uçar
- Grafik Tasarım Ne İçindir?, Alice Twemlow, Yem Yayın, 2008
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
2 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
4 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
4 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
4 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
4 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
2 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
3 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
3 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
5 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
1 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
1 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
4 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
6 |
84 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
4 |
8 |
32 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 148 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.92 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|