|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sanat Tarihine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA124 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. NERMİN TANBUROĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sanat tarihsel birikim kazanır. İnsanın insanlaşma sürecinde sanatın işlevsel değerini öğrenir. İlkçağda farklı coğrafyalarda kurulmuş olan her uygarlığn kendine özgü sanat üslubu oluşturduğunu anlar. Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü anlar. Sanat Tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğununun farkına varır Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konularında bilgi sahibi olur.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tarih Öncesi Dönemlerde ve İlk Çağ Uygarlıklarında oluşturulan sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal, ekonomik ve coğrafi boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarih Öncesi Sanatlarıı; Paleolitik Dönem, Mezolitik Dönem ve Neolitik Dönem Sanatları, İlkçağ Sanatlarıı; Mezopotamya (Sümer, Akad, Babil, Asur), Mısır, Ege ( Girit, Miken), Anadolu (Hititler, Frigler Urartular), Yunan, Etrüsk ve Roma Sanatları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders içeriği, kaynaklar, yöntem ve temel kavramların tanımlanması (sanat ve sanat tarihi) |
Kaynak okuma
|
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt |
|
2 |
Sanatın başlangıcı ve İlkel Dönem kültürü açısından işlevi: ilk araçlar, resim, heykel ve süsleme |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
3 |
Mezolitik dönem topluluklarında (Yakındoğu ve Avrupa) sanat |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
4 |
Neolitik dönem topluluklarında sanat: mimari, resim, heykel,seramik, süsleme |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
5 |
Mezopotamya Uygarlıkları ve Sanatı: Sümer, Akad, Babil, Asur´da mimari, resim, heykel |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
6 |
Mısır Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
7 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Kalkolitik Dönem, Eski Tunç Çağı, Asur Ticaret Kolonileri Dönemi |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
8 |
Vize Sınavı |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Eski Anadolu Uygarlıkları: Hititler, Frigler ve Urartularda mimari, resim, heykel ve seramik |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
10 |
Ege Bölgesi Uygarlıkları: Girit ve Miken´de mimari, resim, heykel, seramik |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
11 |
Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Kent Devletleri, mitoloji, felsefe ve sanat
|
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
12 |
Devam: Eski Yunan Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, heykel, seramik |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
13 |
Etrüsk Dönemi Sanatı: Mimari,resim,heykel |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
14 |
Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Erken Roma, Roma Cumhuriyeti ve Roma İmparatorluğu |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
15 |
Devam: Eski Roma Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, resim, heykel, küçük el sanatları. |
Kaynak okuma
Slayt Hazırlama |
Anlatım, Tartışma, Soru-Yanıt, Gösterim |
|
16/17 |
Final |
Soru Hazırlama |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Germain BAZIN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınlar, İstanbul, 1998
Gina PISICHEL, Sant Tarihi Ansiklopedisi, C.1, Görsel Yayınları, İstanbul, 1981
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınlar, İstanbul,1982
Larry SHINER, Sanatın İcadı, Ayrıntı Yayınları, İstanbul, 2004
E.H. GOMBRİCH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul, 1986
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
0 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
3 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
0 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
0 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
0 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
2 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
0 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
4 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
0 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
4 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
0 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
0 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
4 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
3 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
0 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
0 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
0 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
4 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
4 |
4 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 39 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 1.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|