|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mesleki Bilgisayara Giriş 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
GRA122 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel bilgisayar kavramlarını tanımlayabilir. Masaüstü yayıncılık programlarını tanır. Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlayabilir. Taslak çizimlerini uygun program ile bilgisayarda çizebilir. Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir. Fotoğraf üzerine özgün çalışmalar yapabilir. Piksel tabanlı çalışmalar yapabilir. Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
2 |
Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
3 |
Adobe Photoshop programına giriş. Araç kutusu |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
4 |
Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
5 |
Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
6 |
Adobe Photoshop - Fotoğraf rötuşlama ve onarma |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
7 |
Adobe Photoshop - Tipografik tasarım |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
Adobe Photoshop - Tipografik tasarım |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
10 |
Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
11 |
Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
12 |
Adobe Photoshop - Filtre ve Efektlerle çalışmak |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
13 |
Adobe Photoshop - Maskeler ve kanallar |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
14 |
Adobe Photoshop - piksel çizim teknikleri |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
15 |
Adobe Photoshop - Web için dosya hazırlamak |
Uygulama,
Tasarlama |
Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Adobe Illustrator CS4- Medyasoft yayınları
Adobe Photoshop CS4- Medyasoft yayınları
Adobe Illustrator CS5 - Yavuz Gümüştepe
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. |
3 |
|
2 |
Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. |
2 |
|
3 |
Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. |
5 |
|
4 |
Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. |
3 |
|
5 |
Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. |
3 |
|
6 |
Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. |
3 |
|
7 |
Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. |
0 |
|
8 |
Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. |
2 |
|
9 |
Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. |
3 |
|
10 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. |
5 |
|
11 |
Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. |
3 |
|
12 |
Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. |
2 |
|
13 |
Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. |
3 |
|
14 |
Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. |
2 |
|
15 |
Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. |
2 |
|
16 |
Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. |
3 |
|
17 |
Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. |
3 |
|
18 |
Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. |
3 |
|
19 |
Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. |
3 |
|
20 |
işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
5 |
25 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
4 |
12 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 81 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|