Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mesleki Bilgisayara Giriş 1

Dersin Kodu : GRA121

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel bilgisayar kavramlarını tanımlayabilir.
Masaüstü yayıncılık programlarını tanır.
Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini tanımlayabilir.
Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapabilir.
Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda uygulayabilir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve bilgisayar uygulamaları ile ilgili becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Temel Bilgisayar kavramları. Piksel tabanlı görüntü işleme programı. Photoshop ve vektörel tabanlı tasarım programı olan İllüstratörün tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Ç.Ü. Güzel Sanatlar Fakültesi Grafik Bölümü Atölyeleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
2 Bilgisayara giriş, masaüstü yayıncılık programlarının tanıtılması Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
3 Adobe illüstratör programına giriş. Araç kutusu Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
4 Adobe illüstratör programına giriş. Araç kutusu Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
5 Adobe illüstratör - Seçim Araçları- temel şekiller oluşturmak. Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
6 Adobe illüstratör - Seçim Araçları- temel şekiller oluşturmak. Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
7 Adobe illüstratör - Kalem aracını kullanmak ve resimleri yerleştirmek Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
8 Ara Sınav
9 Adobe illüstratör - metinlerle çalışmak Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
10 Adobe illüstratör - metinlerle çalışmak Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
11 Adobe illüstratör - katmanları kullanmak Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
12 Adobe illüstratör - renkler Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
13 Adobe illüstratör - renkler Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
14 Adobe illüstratör - dönüştürme ve boyutlandırma araçları Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
15 Adobe illüstratör - dosyaları kayıt etmek ve dışa aktarmak Uygulama, Tasarlama Anlatım, soru–yanıt, Gösterme, Gözlem
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Adobe Illustrator CS5 - Yavuz Gümüştepe
 ADOBE ILLUSTRATOR CS5 EĞİTİM SETİ
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 3 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sanat ve Tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanıma. 3
2 Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları tanıma. 2
3 Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yenilikleri takip etme ve değerlendirme. 5
4 Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğelerini tanımlama. 3
5 Sanat ve tasarımın temel ölçütlerini kullanarak, görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlama. 3
6 Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanma. 3
7 Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili kullanma. 0
8 Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanma. 2
9 Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve tekniklerini kullanma. 3
10 Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanma. 5
11 Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma. 3
12 Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma. 2
13 Zamanı verimli kullanarak, planlı, titiz ve disiplinli değerlendirme. 3
14 Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme. 2
15 Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olma. 2
16 Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurma. 3
17 Çevreyi koruma, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterme. 3
18 Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt etme. 3
19 Dilini doğru yazma, kullanma ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterme. 3
20 işlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratma. 4
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 5 25
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 4 12
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 81
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.24
Dersin AKTS Kredisi: 3