|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Değerlendirme Ve Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 213 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje, yatırım yönetimi ve değerlendirilmesi alanında kullanılmakta olan sistem ve stratejileri tanımlayabilirler.
Proje ön araştırması, planlaması ve programlaması tasarlayabilirler.
Alternatif projeler arasında, amaçlara en uygun projeyi seçebilme yeteneği kazanabilirler.
Projenin plan ve uygulaması arasındaki sapmaları / farklılıkları belirleyebilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrencilerimizin gerek yüksek öğrenimlerinde ve gerekse mezuniyet sonrası atılacakları iş yaşamlarında karşılaşacakları proje, yatırım ve bunlara yönelik planlama, hazırlık, finansman, yönetim, değerleme ve teşvik konularındaki bilgilenme merakları ile sorunları çözüme ulaştırmada yardımcı olmak ve onların başarıya ulaşmalarına katkıda bulunmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yatırım Ve Proje Tanımları, Yatırımların Sınıflandırılması, Yatırımların Planlanması, Yatırım Projelerini Planlama Ve Kontrol Teknikleri, Yapılabilirlik Çalışması, Yatırımların Finansmanı, Yatırımların Finansmanında Alternatif Yaklaşımlar, Yatırımların Yönetimi, Yatırım Projelerinin Değerlendirilmesi, Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımlarının Değerlendirilmesi, Enflasyonist Ortamlarda Değerlendirme, Mali Yatırımlar, Firma Analizi, Makyajlı Bilançolar, Yatırımların Teşviki |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Faculty Class |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yatırımların Tanımı, Yatırım Eğilimini Belirleyen Faktörler, Yatırımların Uluslararasılaşması, Uluslararası Yatırım, Doğrudan Yabancı Yatırımlar, Yatırımların Sınıflandırılması |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma
|
|
2 |
Yatırımların Özellikleri, Yatırım Projeleri ve Planlanması |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve tartışma
|
|
3 |
Planlama Hiyerarşisi, Planlamanın Önemi, Planlama Aşamaları, Planlamanın Çeşitleri |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
4 |
Yatırım Projelerini Planlama ve Kontrol Teknikleri |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
5 |
Yatırımların Planlanması, Uzun Ömürlü Aktifler ve Yatırım Bütçeleri, İncelemelerin Genel Çatısı |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
6 |
Net Bugünkü Değer |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
7 |
Yatırım Düşüncesinin Ortaya Çıkışı, Ön Araştırmalar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
8 |
ARASINAV |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Yapılabilirlik Çalışması (Fizibilite Etüdü) (Ekonomik, Teknik ve Finansal Analizler), Ön Etüdten Üretime Yatırımın Gerçekleşmesi |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
10 |
Yatırımların Finansmanı, Yatırımların Finansmanında Alternatif Yaklaşımlar, Yatırımların Yönetimi, Yatırımların Yönetiminde Modern Yaklaşımlar |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
11 |
Doğrudan Yabancı Sermaye Yatırımlarının Değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
12 |
Yatırım Projelerinin Ekonomik Açıdan Değerlendirilmesi |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
13 |
Enflasyonist Ortamlarda Proje Değerleme, Enflasyonun Nispi Fiyatları Değiştirmesi Durumu |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
14 |
Firma Analizi, Makyajlı Bilançolar, Yatırımların Teşviki |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
15 |
Genel Değerlendirme |
Kaynak okuma |
Ders anlatma ve
tartışma |
|
16/17 |
YARIYILSONU SINAVI |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Akif EMİROĞLU, Ticari Açıdan Yatırım Projeleri, Planlanması, Hazırlanması, Finansmanı, Yönetimi, Değerlendirilmesi ve Teşviki 2. Baskı, Ekin Kitabevi, 2010.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
1 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
2 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
5 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
3 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
3 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
1 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|