|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Ekonomiyi İzl. Ve Ekonomik Gösterge |
|
Dersin Kodu |
: |
EC 211 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. HARUN BAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. İktisadi hayatın izlenmesi ve ekonomik göstergelerin yorumlanması 2. Mali ve parasal istatistiklerin değerlendirilebilmesi.
3. Güncel ekonomik sorunların açıklanması ve çözüm önerileri sunulması 4. Eldeki verilerle ekonomiye yönelik analiz yapabilme ve analiz sonuçlarını yorumlayabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İktisadi hayatın izlenmesi ve ekonomik göstergelerin yorumlanması hakkında öğrencileri bilinçlendirmek amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste öğrenciler, milli gelir ile ilgili temel kavramlar,gayri safi yurt içi hasılanın ölçümü, milli gelir ve çıktının hesaplanması,tüketim, tasarruf ve yatırım, enflasyonun tanımı ve ölçümü, istihdam ve işsizlik, para politikasının tanımı, türleri ve göstergeleri. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
İktisadi Hayatın İzlenmesi ve İktisatçılar
|
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
2 |
Temel Kavramlar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
3 |
Grafikler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
4 |
Endekslerin Hesaplanması ve Yorumlanması |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
5 |
Milli Gelir Hesaplamaları |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
6 |
Enflasyon ve Fiyat Endeksleri |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
7 |
Konjonktür Dalgası ve Göstergeler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Mali ve Parasal İstatistikler |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
10 |
Döviz Kuru ve Döviz Piyasası |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
11 |
Risk ve Riskin Ölçülmesi |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
12 |
Finansal Tabloların Yorumlanması |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
13 |
Sermaye ve Mal Piyasaları, Borsa Endeksleri, Ödemeleri Bilançosu |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
14 |
Development statistics |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
15 |
Genel tekrar |
Öğrenci ders kitabını okuyacak |
Düz anlatım |
|
16/17 |
Final
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Doç. Dr. Elif Çepni: Ekonomik Göstergeler ve İstatistikler Rehberi, Seçkin Yayınevi, Ankara
Prof.Dr. Ömer Faruk Çolak, Alattin Aktaş, Makro Ekonomik Göstergelerin Yorumlanması, Eflatun Yayınevi, Ankara
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
5 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
5 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
5 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
1 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
1 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
5 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
1 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
1 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
1 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
5 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
1 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|