Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması II |
|
Dersin Kodu |
: |
S 210 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Öğretmen adayları fen ve teknoloji eğitiminde laboratuvarın rolünü ve önemini bilir. Öğretmen adayları laboratuvarda uyulması gerekli kuralları ve önlemleri tanır, olası bir durumda nasıl önlem alınacağını bilir. Öğretmen adayları laboratuvar uygulamalarında bilimsel süreç becerilerini etkili kullanır Öğretmen adayları laboratuvar çalışmalarında farklı yöntem teknikler kullanır Öğretmen adayları laboratuvardaki araç ve gereçleri tanır ve işlevlerine göre etkili kullanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının
• fen eğitimi ile ilgili laboratuvar uygulamalarını başarıyla gerçekleştirmelerini
• bu uygulamaları gerçekleştirirken bilimsel süreç becerilerini etkili kullanmalarını
• ilgili deneyleri yaparken gerekli yaklaşım-yöntem ve teknikleri başarı ile uygulayabilmelerini
• ve fen konularını günlük hayatla ilkişkilendirebilecekleri ortamları nasıl hazırlayabileceklerini anlamalarını sağlamaktır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Ders içeriği (1)
• Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuvar uygulamasının önemi ve amacı
• Laboratuvarda uyulması gerekli kurallar, laboratuvarda güvenlik
• Laboratuvar uygulamalarında kullanılan araç ve gereçler
• Bilimsel süreç becerilerinin laboratuvar uygulamalarında yeri ve önemi
• Laboratuvar uygulamalarında kullanılan yöntem ve teknikler
• Laboratuvarda yapılan deney çeşitleri.
• Hangi deneylerin hangi kazanımlarla ilişkili olduğunun tespiti ve hangi sınıf düzeyine hizmet ettiğinin belirlenmesi
• İlköğretim I. Kademe 4. sınıf düzeyindeki laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi).
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
laboratuvar |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Laboratuvarda uyulması gereken kuralların hatırlatılması, laboratuvar malzemelerinin tanıtılması ve öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması |
|
düz anlatım |
|
2 |
Yapılandırmacı yaklaşım ve Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri |
yapılandırmacı yaklaşım hakkında bilgi edinmek |
düz anlatım ve soru cevap |
|
3 |
sıvıların kaldırma kuvveti |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı
|
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
4 |
basit makinalar |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı
|
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
5 |
Osmoz difüzyon |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı
|
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
6 |
ivme ve hızın ölçülmesi |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
7 |
ara sınav |
|
|
|
8 |
açık hava basıncının ölçülmesi |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
9 |
maddenin sınıflandırılması |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
10 |
karışımlar ve bileşikler |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
11 |
dokular |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
12 |
çözeltiler |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
13 |
bitki türleri |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
14 |
hareket |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
15 |
çekim kuvveti |
laboratuvar malzemelerinin temini
rapor hazırlamalı |
Yapılandırmacı yaklaşım |
|
16/17 |
final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
5 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
5 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
5 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
5 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
5 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
5 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
3 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|