Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Ve Teknoloji Labratuvarı Uygulaması II

Dersin Kodu : S 210

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR
Öğr.Gör. ÖZGECAN TAŞTAN KIRIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğretmen adayları fen ve teknoloji eğitiminde laboratuvarın rolünü ve önemini bilir.
Öğretmen adayları laboratuvarda uyulması gerekli kuralları ve önlemleri tanır, olası bir durumda nasıl önlem alınacağını bilir.
Öğretmen adayları laboratuvar uygulamalarında bilimsel süreç becerilerini etkili kullanır
Öğretmen adayları laboratuvar çalışmalarında farklı yöntem teknikler kullanır
Öğretmen adayları laboratuvardaki araç ve gereçleri tanır ve işlevlerine göre etkili kullanır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, sınıf öğretmeni adaylarının • fen eğitimi ile ilgili laboratuvar uygulamalarını başarıyla gerçekleştirmelerini • bu uygulamaları gerçekleştirirken bilimsel süreç becerilerini etkili kullanmalarını • ilgili deneyleri yaparken gerekli yaklaşım-yöntem ve teknikleri başarı ile uygulayabilmelerini • ve fen konularını günlük hayatla ilkişkilendirebilecekleri ortamları nasıl hazırlayabileceklerini anlamalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Ders içeriği (1) • Fen ve Teknoloji öğretiminde laboratuvar uygulamasının önemi ve amacı • Laboratuvarda uyulması gerekli kurallar, laboratuvarda güvenlik • Laboratuvar uygulamalarında kullanılan araç ve gereçler • Bilimsel süreç becerilerinin laboratuvar uygulamalarında yeri ve önemi • Laboratuvar uygulamalarında kullanılan yöntem ve teknikler • Laboratuvarda yapılan deney çeşitleri. • Hangi deneylerin hangi kazanımlarla ilişkili olduğunun tespiti ve hangi sınıf düzeyine hizmet ettiğinin belirlenmesi • İlköğretim I. Kademe 4. sınıf düzeyindeki laboratuvar deneyleri (deneylerin planlanması, yürütülmesi, raporlaştırılması ve deneylerin sonuçlarının değerlendirilmesi).

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : laboratuvar


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Laboratuvarda uyulması gereken kuralların hatırlatılması, laboratuvar malzemelerinin tanıtılması ve öğrenci çalışma gruplarının oluşturulması düz anlatım
2 Yapılandırmacı yaklaşım ve Alternatif ölçme değerlendirme teknikleri yapılandırmacı yaklaşım hakkında bilgi edinmek düz anlatım ve soru cevap
3 sıvıların kaldırma kuvveti laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
4 basit makinalar laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
5 Osmoz difüzyon laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
6 ivme ve hızın ölçülmesi laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
7 ara sınav
8 açık hava basıncının ölçülmesi laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
9 maddenin sınıflandırılması laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
10 karışımlar ve bileşikler laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
11 dokular laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
12 çözeltiler laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
13 bitki türleri laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
14 hareket laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
15 çekim kuvveti laboratuvar malzemelerinin temini rapor hazırlamalı Yapılandırmacı yaklaşım
16/17 final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 14 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 5
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 5
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 5
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 4
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 2
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 4
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 5
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 4
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 3
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 5
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 5
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 1 14
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 74
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.96
Dersin AKTS Kredisi: 3