Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Görsel Sanatlar Öğretimi |
|
Dersin Kodu |
: |
S 208 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. HAKAN DEMİR Öğr.Gör. KAZIM ARTUT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1 Görsel sanatların tanımı ve kapsam alanı üzerinde görüşler 2 İlköğretim çocuk gelişiminde görsel sanatların duygusul, zihinsel, devinimsel, motor ve artistik gelişime olan etkilerinin kavranması. 3 İki ve üç boyutlu uygulamaların göz ve el kooordinasyonu üzerindeki etkilerinin çocuğun sanatsal gelişimine olan katkısının tartışılması ve anlaşılması. 4. Sanatsal araç ve gereçlerin kullanım alanlarının kavratılmasının sağlanır. 5. Etkinliklerin anlam ve amacına uygun yöntem ve tekniklerle gerçekleştirilmesi.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Görsel sanatların tür ve niteliklerini öğrenme becerisini kazandırmak.
Öğrenciler iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulmasında artistik tasarım, teknik bilgi ve beceri kazanırlar. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Öğrenciler iki ve üç boyutlu kompozisyonlar oluşturulmasında artistik görsel öğeleri kullanır. Görsel fikirlerin organizasyonu, tasarım problemlerinin analizi ve nasıl uygulanabilirliliği üzerinde durulacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sanat derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Görsel sanatların temel ilke ve yöntemlerinin açıklanması |
Önerilen kaynakları okuma. |
İki ve Üç boyutlu biçimlendirme |
|
2 |
Görsel sanatların görsel okuryazarlık / görsel kültürün gelişimine olan etkileri. |
Önerilen kaynakları okuma ve konu hakkında araştırma yapmak. |
Sunum, anlatım ve tartışma |
|
3 |
İlköğretim görsel sanatlar alanında iki ve üç boyutlu etkinliklerin önemi |
Konu hakkında araştırma yapmak |
Anlatım soru cevap, tartışma. |
|
4 |
İlköğretim görsel sanatlar programının içerikleri ve kritiğinin yapılması |
Önerilen kaynakların araştırılması ve incelenmesi |
Anlatım soru cevap, tartışma. |
|
5 |
İki ve üç boyutlu etkinliklere ilişkin görsel sunumların yapılması. |
Önerilen kaynakların araştırılması ve incelenmesi |
Anlatım soru cevap, tartışma. |
|
6 |
Etkinliklere ilişkin konuların saptanması ve uygun örnekler üzerinde kritiklerin yapılması |
Tasarım türleri üzerinde araştırma |
Anlatım soru cevap, tartışma. |
|
7 |
Etkinliklere ilişkin konuların saptanması ve uygun örnekler üzerinde kritiklerin yapılması
Kullanılacak araç ve gereçlerin nitelikleri ve tanıtılması |
Tasarım türleri üzerinde araştırma |
Görsel sunum ve tartışma |
|
8 |
midterm exam |
|
|
|
9 |
Uygulamalarda iki boyutlu pratiklerin projelendirilmesi. |
İki ve üç boyutlu tasarımların hazırlanması |
Görsel sunum ve tartışma |
|
10 |
Uygulamalarda üç boyutlu pratiklerin projelendirilmesi. |
Tasarımlar üzerinde kritik yapılması |
Projelerin kritiği / soru, cevap ve tartışma |
|
11 |
Tasarlanan / saptanan konuların uygulamalarına geçilmesi. |
Tasarımların özgün çalışmalara dönüştürülme hazırlığının yapılması |
İki ve Üç boyutlu biçimlendirme |
|
12 |
Uygulama sürecinin devam edilmesi |
Tasarımlar üzerinde alternatiflerin yaratılması |
İki ve Üç boyutlu biçimlendirme |
|
13 |
Uygulama sürecinin devam edilmesi |
Tasarımların renk ve boyut açısından karşılaştırılması |
İki ve Üç boyutlu biçimlendirme |
|
14 |
Uygulama sürecinin devam edilmesi |
Tasarımların sonlandırma hazırlıkları |
İki ve Üç boyutlu biçimlendirme |
|
15 |
Uygulama sürecinin devam edilmesi |
Tasarımların sonlandırılma hazırlıklarının tamamlanması |
Tasarım sonuçlarının sınıfça değerlendirilmesi |
|
16/17 |
Final sınavı |
|
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
3 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
1 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
1 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
5 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
3 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
3 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
2 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
3 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
2 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
2 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
3 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|