Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Eğitimi

Dersin Kodu : S 206

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 3

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÇAĞATAY AKYOL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Doğal ve yapay sistemleri tanımak; sistem, ekosistem, çevre, kirlilik, kontrol vb. kavranmalarını öğrenmek; Çevreyi korumak ve geliştirmek için öğrencilere gerekli bilgiyi, değer yargılarını, tutum ve sorumluluk kazanmalarını sağlamak Bireylerde çevre korumaya yönelik davranış biçimi yaratmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel ekolojik kavram ve ilkeler, ekosistemler, besin zincirleri, besin ağı, habitat, rekabet; ortak yaşam ve karşılıklı yaşama, yaşamın devamı, toprak "biome"ları, enerji akışı, maddenin dolaşımı, nüfus artışı, ekolojik etki, erozyon, ormanların yok olması, kentsel çevreler, davranış kirliliği, çevre kirlenmesi, bataklıklar ve atık su, duyarlı insanların tepkisi, çevreyle ilgili karar verme, toprak ve su kaynakları ve bunların yönetimi, koruma, kültür ve ilkel yaşam, global bakış, ekolojik konu ve sorunlar, çevre duyarlılığı, dünyada çevre duyarlılığıyla ilgili yapılan çalışmalar, kurum ve kuruluşları kavrama.

Dersin İçeriği : Ekoloji ile temel kavramlar ve ekolojik problemler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : İlköğretim derslikleri


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevre ve Ekoloji Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Ekolojide Temel Kavramlar Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
3 Ekolojide Temel Kavramlar Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
4 Ekolojide Temel Kavramlar Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
5 Büyük Ekosistemler Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
6 İnsanlığın Ekolojik Sorunları Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
7 İnsanlığın Ekolojik Sorunları Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
8 Vize Sınava hazırlanma Yazılı sınav
9 Dünya´da ve Türkiye´de Çevre Korumacaılık Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
10 Yeni Yaklaşımlar Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
11 Çevreyle İlgili Uluslararası Kuruluşlar, Çevre Koruma Sözleşmeleri ve Uluslararası Kuruluşlar Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
12 Çevresel Etki Değerlendirmesi Raporları Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
13 Çevre Eğitimi Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 Çevre Eğitimi Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
15 Çevre Eğitimi Ders kitabı okuma. Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Gösteri, Drama, Beyin Fırtınası, Tartışma
16/17 Final Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Dergiler, Videolar.
 YILDIZ K., 2010: Çevre Eğitimi. Gündüz Yayıncılık, Ankara KIŞLALIOĞLU, M., 1990: Ekoloji ve Çevre Bilimleri. Remzi Kitapevi, İstanbul Türkiye Çevre Vakfı, 1993: Çevre Eğitimi. Türkiye Çevre Vakfı Yayınları, Ankara AYDOĞDU, M., 2006: Çevre Bilimi. Anı yayıncılık. Ankara ASMAZ H., 1995: Türkiye´de Çevre Eğitimi. Yeni Türkiye Çevre Özel Sayısı, 5, 194
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 90
    Ödev/Proje/Diğer 10 10
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 4
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 3
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 2
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 4
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 5
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 5
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 5
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 5
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 5
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 4
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 5
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 10 10
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 1 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 68
Toplam İş Yükü / 25 (s): 2.72
Dersin AKTS Kredisi: 3