|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Avrupa`da Siyasi Düşünceler Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
UİY 718 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Siyasi düşüncenin ve siyasete bakışın yüzyıllar içerisindeki değişimini görme becerisi kazandırır. Siyasette ideal yapının ve devlet idaresinin ortaya çıkışının dönemler ve coğrafyalarda nasıl değişikliğe uğradığını analiz eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Siyasal Düşünceler Tarihi dersinin konusu, toplumların siyasal toplum olarak örgütlenmesinin amacı, nedeni ve sonuçları konusunda üretilen tüm düşünceler olduğu gibi, siyasal toplumun ortaya çıkardığı sorunlar ve bu sorunları aşmak için verilen savaşım konusunda üretilen düşüncelerdir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste Antik Yunan´dan 18. yy´ye kadar olan süreç içerisindeki Batı Siyasi Kuramı´nın büyük düşünürleri incelenmektedir. Düşünürlerin ve kavramların tarihsel bağlamda değerlendirilmesine özellikle dikkat edilecektir. Farklı kavramlaştırmalar arasındaki ilişkiler ve bağlantıları da bu anıtsal düşünürlerin eserleri ile incelenecektir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Derse giriş |
Yok |
Ders anlatma |
|
2 |
Plato |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
3 |
Aristoteles |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
4 |
Aziz Augustine |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
5 |
Farabi |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
6 |
Thomas Aquinas |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
7 |
Machiavelli |
Kaynak okuma, ödev hazırlama |
Ders anlatma, tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
- |
|
9 |
Thomas Hobbes |
Kaynak okuma, ödev hazırlama |
Ders anlatma, tartışma |
|
10 |
John Locke |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
11 |
Montesquieu |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
12 |
Rousseau |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
13 |
Burke |
Kaynak okuma |
Ders anlatma, tartışma |
|
14 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum, tartışma |
|
15 |
Öğrenci sunumları |
Sunum hazırlama |
Sunum, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
- |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
David Schultz. Siyasal Düşünceler Tarihi.
Çetin Yetkin. Siyasal Düşünceler Tarihi II.
Mehmet Ali Ağaoğulları. Batıda Siyasal Düşünceler.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
3 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda yeterli bilgiye sahip olur. |
5 |
|
2 |
Sosyal bilimler alanındaki etkileşimi disiplinlerarası bağlamda analiz eder. |
4 |
|
3 |
Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. |
4 |
|
4 |
Sosyal bilimler alanı uygulamaları için ihtiyaç duyulan modellemeler için veri toplar, elde edilen verileri yorumlar ve analiz eder. |
2 |
|
5 |
Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. |
5 |
|
6 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirebilir. |
5 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. |
4 |
|
8 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. |
4 |
|
9 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinleri içersindeki olguları açıklayabilecek kavramsal ve kuramsal yetkinliğe sahip olur.
|
5 |
|
10 |
Toplanan verileri sosyal olguları açıklamak için kullanır. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır. |
4 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. |
4 |
|
13 |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplinlerinde kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme ve uygun ampirik çalışmaları uygulamaya koyar. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
3 |
10 |
30 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 134 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|