Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
OÖ1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSTAFA YAŞAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZKAN ÖZGÜN Prof.Dr. YAŞARE AKTAŞ ARNAS Doç.Dr. AYPERİ DİKİCİ SIĞIRTMAÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. EBRU DERETARLA GÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Okul Öncesi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
Verileri analiz eder.
Elde ettiği bulguları betimler.
Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin Okul Öncesi Eğitim alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Okul öncesi eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çalışma alanı ile ilgilikitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
2 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
3 |
Çalışma alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi ve incelenme |
Kaynakların Okunması |
Tartışma |
|
4 |
Araştırma önerisi |
bir araştırma önerisi taslağı yazmak |
Tartışma |
|
5 |
Araştırma önerisi |
bir araştırma önerisi taslağı yazmak |
Tartışma |
|
6 |
Araştırma önerisi |
bir araştırma önerisi taslağı yazmak |
Tartışma |
|
7 |
Araştırma önerisi |
bir araştırma önerisi taslağı yazmak |
Tartışma |
|
8 |
veri toplama |
alan çalışması |
alan çalışması |
|
9 |
veri toplama |
alan çalışması |
alan çalışması |
|
10 |
veri toplama |
alan çalışması |
alan çalışması |
|
11 |
veri toplama |
alan çalışması |
alan çalışması |
|
12 |
veri analizi |
veri analizi |
veri analizi |
|
13 |
Veri analizi |
veri analizi |
veri analizi |
|
14 |
bulguların yazılması |
bulgular kısmının bir taslağının yazılması
|
rapor yazma |
|
15 |
bulguların yazılması |
bulgular kısmının bir taslağının yazılması |
rapor yazma |
|
16/17 |
Tezin geldiği aşamanın sunulması |
sunumun hazırlanması |
rapor yazma ve sunma |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Okul öncesi alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgiler arasında bağ kurar |
5 |
|
2 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar.
|
5 |
|
3 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür.
|
5 |
|
4 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
|
5 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
6 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
|
5 |
|
7 |
Bilimsel ve sosyal konuları eleştirel bir bakış açısıyla sorgular ve yeni bakış açılarına açıktır.
|
5 |
|
8 |
Okul öncesi alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar.
|
5 |
|
9 |
Okul öncesi kapsamında yer alan gelişim ve eğitim konu alanlarında kuramsal bilgileri kapsamlı olarak açıklar.
|
5 |
|
10 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini açıklar.
|
4 |
|
11 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar |
5 |
|
12 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki okul öncesine yönelik uygulamaları eleştirel bakış açısıyla yorumlar |
5 |
|
13 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve tekniklerini uygular |
4 |
|
14 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takımla birlikte çalışır ve liderlik yapar |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür.
|
4 |
|
16 |
Sosyal ve teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır.
|
4 |
|
18 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyü dillerinden birisini kullanır. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|