Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yaz Stajı |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 406 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKAN BENLİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Üç yıllık eğitim boyunca Öğrendiklerini özel veya devlet sektöründe uygulama fırsatı yakalar Staj sırasında gördüğü mesleki eksiklik ve beceri için eğitimin geri kalan son yılında bunları gidermeye çalışır Öğrenci staj sırasında edindiği tecrübe ile eğitim sonrasında ne ile yüz yüze geleceği konusunda filkir sahibi olur ve eğitiminin son yılında buna hazırlanır Öğrenci mezuniyet öncesi özel veya devlet sektörünün ihtiyaçlarını veya neler istediğini görür ve eğitiminin son bir yılında buna ağırlık verir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin ilk 3 yıl boyunca edindikleri teorik ve pratik bilgileri gerçek çalışma koşullarında kullanarak mesleki deneyimlerini daha da artırmalarını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Stajın yapılacağı yurt içi veya yurt dışındaki kurum, kuruluş ve şirketin kendi çalışma koşullarına bağlı olmak koşuluyla her türlü gıda üretim faaliyeti ve laboratuar çalışmaları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Gıda İşletmeleri, laboratuarlar vb. |
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sahip olduğu bilgileri alanında kullanabilme becerisi kazanır |
5 |
|
2 |
Proses tabanlı bir sistemi ölçme ve değerlendirme yöntemleri kullanarak geliştirir |
4 |
|
3 |
1. Temel bilim, mühendislik ve gıda bilimi ve teknolojisi alanlarında bilgi sahibi olur |
4 |
|
4 |
Gıda mühendisliği ve teknolojisi ile ilgili alanlardaki uygulamalarda problemleri saptar, tanımlar ve çözer |
1 |
|
5 |
Araştırma, karmaşık sistemleri bilimsel yöntemlerle çözümleyebilir |
1 |
|
6 |
Gıda kalitesinin değerlendirilmesinde objektif ve subjektif yöntemleri kullanır ve sonuçları yorumlar |
3 |
|
7 |
Gıda mühendisliği ve teknolojileri uygulamalarında modern teknik araçları seçer ve kullanır |
3 |
|
8 |
Laboratuvar kullanır, gıda analizlerini yapar, sonuçları değerlendirir, yorumlar ve rapor eder |
5 |
|
9 |
Bağımsız karar verir, kendine güvenir, yaratıcılık becerisi kazanır ve sorumluluk alabilir |
2 |
|
10 |
Ekip çalışmasına uyum sağlar |
5 |
|
11 |
Öğrendiği bilgileri analitik ve eleştirisel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğini bilir |
1 |
|
13 |
Alanıyla ilgili etkili ve sağlıklı iletişim kurabilir ve iletişim teknolojilerini kullanır |
3 |
|
14 |
Gıda konusunda literatürü izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilir |
0 |
|
15 |
Meslek etiğine saygılı olur |
4 |
|
16 |
Bir gıda prosesini planlama, uygulama ve geliştirme yetkinliğine sahiptir |
1 |
|
17 |
Gıda ile ilgili mevzuata ve yönetim sistemlerine hakim olur |
3 |
|
18 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|