|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygarlık Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
S 115 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Okutman İSMAİL ÜLGER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel tarihsel kavram ve tanımları açıklayabilecektir. Uygarlık tarihindeki ilk sosyo-ekonomik, kültürel, dinsel ve siyasi olusum ve
yapılanmaları, örneklendirerek tanımlayabilecektir. Ynsanlık tarihindeki önemli olgu ve gelismeleri nedensellik iliskisi içinde ve
karsılastırmalı olarak analiz edebilecektir. Tarihi yazılı kaynaklardaki verileri dogrudan ve objektif bir yaklasımla ele alarak
sentezleyebilecektir. Modern dünyanın dinamiklerini, tarihteki ilk örnekleriyle ele alarak karsılastırmalı
biçimde elestirebilecektir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin temel amacı, insanlık tarihinin temel evrimsel süreci ile Avrupa tarihinin sosyokültürel, ekonomik, siyasi ve bilimsel alanlardaki temel gelişmelerine ilişkin öğrencileri
bilgilendirmek ve onlara karşılaştırmalı bir yönteme dayalı olarak analiz sentez yoluyla muhakeme gücü kazandırarak, modern dünyanın dinamiklerini anlamalarını sağlamak. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Prehistorik dönemlerden baslayarak, ilk uygarlıklar, antik YunanRoma kültürü ve siyasi gelismeleri ile Bizans ve Orta Çag Avrupası´ndaki temel gelismeleri ele almaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin Amacı; Kaynakları |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
2 |
MEZOPOTAMYA MEDENİYETİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
3 |
MISIR MEDENİYETİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
4 |
ANADOLU MEDENİYETİLERİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
5 |
FENİKE -IBRANI-IRAN-ISKIT MEDENİYETLERİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
6 |
EGE-ROMA-HELEN MEDENİYETLERİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
7 |
ÇİN MEDENİYETİ-HİNT MEDENİYETİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
8 |
Ara Sınav |
|
|
|
9 |
ORTA AS YA TÜRK MEDENİYETİ |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
10 |
ORTAÇAĞ UYGARLIGI BİZANS MEDENİYETİ İSLAM UYGARLIĞI |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
11 |
ORTA AMERİKA UYGARLIKLARI
(Aztek-Maya-İnka-Toltek)
|
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
12 |
YENİÇAĞ BAŞLARINDA ÖNEMLİ OLAYLAR, FİKİR VE SANAT HAREKETLERİ-SANAYİ İNKILABI AYDINLANMA ÇAĞI |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
13 |
UYGARLIGIN TEMEL TAŞLARI
(Yazı-ateş-tekerlek takvim- barut-pusula) |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
14 |
UYGARLIGIN TEMEL TAŞLARI
(Buhar-telgraf-telefon-iletişim-kibrit-saat-otomobil-bilgisayar-internet
|
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
15 |
Genel Tekrar |
Okuma , araştırma |
Yansılı Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
Okuma , araştırma |
çoktan seçmeli test |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Nebi AVCI, Düşünce ve Uygarlık Tarihi, Eskişehir, 1987
Muhammet Şahin, Uygarlık Tarihi, Ankara 2002
Emine Yamanlar, Uygarlık Tarihi, Ankara 1999
İsmail Güven vd. Uygarlık Tarihi, Ankara 2007
Nazmi Özçelik, İlkçağ Tarihi ve Uygarlığı, Ankara 2002
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
2 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
1 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
3 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
2 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
3 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
2 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
2 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
2 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
1 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
13 |
2 |
26 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
13 |
2 |
26 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
5 |
5 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
8 |
8 |
|
Toplam İş Yükü: | 70 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.8 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|