Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Yönetimine Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel işletmecilik ve ekonomi kavramlarını tanımlar İşletme türlerini açıklama, aralarındaki farklılıkları ayırt eder ve işletmelerin kuruluş yöntemlerini saptar İşletmelerde iş ahlakının nedenlerini açıklar ve işletmelerin sosyal sorumluluklarını ifade eder Uluslararası işletmecilik kavramlarını tanımlar Yönetim ve örgütleme yaklaşımlarını açıklar İnsan kaynakları yönetimi, işçi-işveren ve çalışma ilişkilerini açıklar Üretim yönetimine ilişkin temel kavramları ifade eder
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
İşletme bilimi ile ilgili temel kavramları öğrencilere aktarmak ve işletme fonksiyonlarının öğrenimi için bir altyapı oluşturmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları, İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu, İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Uluslararası İşletmecilik, Yönetim Yaklaşımları, Örgütleme Yaklaşımları, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşçi-İşveren ve Çalışma İlişkileri, Üretim ve Üretim Yönetimi ile İlgili Temel Bilgiler, Üretim Yönetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek derslikte ders yapılacaktır. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 3-30) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 31-41) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 42-68) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 69-84) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Uluslararası İşletmecilik |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 85-102) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
Yönetim Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 105-114) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Yönetim Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 115-125) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Örgütleme Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 127-136) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
Örgütleme Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 137-146) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 147-155) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 156-168) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
İşçi-İşveren ve Çalışma İlişkileri |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 169-192) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Üretim ve Üretim Yönetimi ile İlgili Temel Bilgiler, Üretim Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 193-248) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Proje sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Sunumların yapılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
2 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
1 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
4 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
3 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
3 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
3 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
4 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
5 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
5 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
5 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
5 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
4 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
5 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|