|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisada Giriş 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. M.FATİH CİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU Prof.Dr. NEJAT ERK Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilir Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilir İktisadi büyümenin önemini kavrama. Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. Enflasyon ve işsizlikle ilgili temel kavramları öğrenir Büyümeyi ve iktisadi istikrarı sağlamada para ve maliye politikalarının rollerini anlar Analitik düşünebilme, değişik iktisadi kavramları bir arada analiz ederek üçüncü kişilere anlatabilme becerisi kazanır
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işsizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Faktör Piyasası ve Gelir Dağılımı Politikası, Makro ekonomi akımı ve temel modeller, Milli Gelir hesapları, Milli Geliri Belirleyen Faktörler, Denge Milli Gelirin belirlenmesi, Milli Gelir ve Fiyatlar genel Düzeyi, Paranın Özellikleri, Paranın Makro ekonomideki Rolü, Para ve Mal Piyasasında eşanlı denge, Merkez Bankası ve İşlevleri, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri. |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makro ekonomiye genel bakış |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Milli gelir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
4 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
5 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
6 |
Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav haftası |
Sınava Hazırlanma |
Yazılı SInav |
|
9 |
Kamu bütçesi ve maliye politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Para ve bankacılık |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Para teorisi ve politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Enflasyon |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Uluslararası Ticaret |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Güncel makroekonomik sorunlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Tekrar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final haftası |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel DİNLER, İktisada Giriş Ekin Kitabevi Yayınları 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
3 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
2 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
3 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
1 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
1 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
2 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
3 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
2 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
1 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
1 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
3 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
3 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
3 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|