|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisada Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. M.FATİH CİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU Prof.Dr. NEJAT ERK Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAKKI ÇİFTÇİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisat bilimine ilişkin ana kavramlar ve temel sorunları tanır
İktisat biliminin temel uğraşı alanlarını ve metodolojisini öğrenir İktisat biliminin temel dallarını makro-mikro düzeyde öğrenir Fiyat teorisi, talep yasası ve özellikleri ile arz yasası ve özelliklerini anlar Tüketici teorisi ve üretici teorisini kapsamlı olarak anlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin işlenmesindeki temel amaç, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi öğrencilerine giriş niteliğinde bir iktisat formasyonu oluşturmaya çalışmaktır. Ders iki yarıyılı kapsadığından birinci yarıyılda iktisadın mikro unsurları ve buna bağlı kavramlar ve konular aktarılmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir sosyal bilim olarak iktisat ve iktisatta yöntem, iktisadın temel kavramları, Mikro iktisadın temel kavramları, piyasa, talep ve arz, talep ve arz esneklikleri, tüketici teorisi, üretim teorisi, maliyet teorisi, tüketici ve üretici dengesi, farklı piyasa türleri, tam rekabet piyasası, tekel, oligopol, tekelci rekabet, oyun teorisi ve iktisadi uygulamaları, dışsallıklar, kamu malları ve vergilendirme, piyasa düzenlemeleri, faktör piyasaları, Gelir Dağılımı Politikası konuları işlenmektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel Kavramlar ve Fiyat Teorisine Giriş |
Ders kitaplarını ve notlarını okuyarak derse hazırlanma. |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
2 |
Talep ve Arz |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
3 |
Kısmi Piyasa Dengesi, Arz ve Talebi Etkileyen Faktörler |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Esneklik uygulamaları ve Tüketici Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Fayda (Kardinal Yaklaşım),Fayda (Ordinal Yaklaşım) |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Tüketici Dengesi, Üretici Teorisi ve Üretim Fonksiyonu |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Optimal Faktör Bileşimi, Maliyet Analizi ve Fiyat Teorisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara Sınav Haftası |
Sınava hazırlanma |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Kar maksimizasyonu, Tam Rekabet Piyasası ve Aksak Rekabet Piyasası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Monopol, Monopson, Çift Monopol, Monopollü Rekabet ve Oligopol |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Üretim Faktörleri Fiyat Analizi ve Üretim Faktör Fiyatlaması |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Emek ve Ücret; Toprak ve Rant |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Sermaye ve Faiz; Girişim ve Kar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Gelir Dağılımı, Kentleşme ve Çevre Ekonomisi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Tekrar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Haftası |
Sınava hazırlanma |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel Dinler: İktisada Giriş
Prof. Dr. Erdal Ünsal: İktisada Giriş
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
100 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
0 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
İktisat bilim dalında arz ve talebin önemini ve piyasa ekonomisinin iyi çalışabilme koşullarını açıklama. |
4 |
|
2 |
Piyasa ekonomisinin etkinlik avantajında fiyatın rolünü belirtebilme. |
3 |
|
3 |
Ekonomide devletin rolü, para ve maliye politikaları, merkez bankası ve piyasa yapısını tanımlayabilme. |
2 |
|
4 |
Küresel ekonominin doğurduğu fayda ve maliyetleri algılayabilme. |
2 |
|
5 |
Karşılaşılabileceği sorunlar karşısında, sayısal ve politika seçenekleri üretebilme. |
2 |
|
6 |
Kantitatif ve niteliksel teknikleri kullanarak model kurma, çözme ve yorumlama. |
2 |
|
7 |
İktisadi olayların analizinde, ekonomi kuramını kullanma. |
3 |
|
8 |
Bilgisayar programlarını kullanma, sentez yapabilme, ve hazırlanan bilgiyi etkin sunabilme.
|
2 |
|
9 |
İktisadi analiz yöntemlerini uygulama. |
2 |
|
10 |
Sorunlara çözüm önerileri geliştirmek üzere, kavramsal düzeyde analiz yapma, kıyaslama, yorumlama, değerlendirme ve sentez yapma becerisi elde edinebilmek. |
2 |
|
11 |
Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışma. |
2 |
|
12 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleme ve kendini geliştirebilme. |
2 |
|
13 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma. |
2 |
|
14 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanma. |
2 |
|
15 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlama ve yorumlama; kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade etme. |
2 |
|
16 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgulama, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirme ve uygulama. |
2 |
|
17 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanıma ve uygulama. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 101 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.04 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|