|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Genel Coğrafya |
|
Dersin Kodu |
: |
S 108 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÇAĞATAY AKYOL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayatımızda coğrafyanın gerekliliği ve bir çok doğal olayların dünyanın hareketlerine bağlı olarak oluştuğu
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yeryüzünü meydana getiren Fiziki ve Beşeri Coğrafya unsurlarının genel özellikleri ile bu unsurların karşılıklı etkileşimleri sonucu ortaya çıkan mekânsal olayları kavratmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Coğrafya ile ilgili temel kavramlar. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
İlköğretim derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Coğrafya Bilimi ve Temel Kavramları |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
2 |
Coğrafya´nın Konusu ve İlkeleri |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
3 |
Coğrafya Öğretiminin Gerekliliği |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
4 |
Evren |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
5 |
Dünya |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
6 |
Dünya´nın Şekli, Fiziksel Özellikleri ve Hareketleri |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
7 |
Dünya´nın Şekli, Fiziksel Özellikleri ve Hareketleri |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
8 |
Vize |
Sınava hazırlanma |
Yazılı ısnav |
|
9 |
Doğal Sistemler, Beşeri Sistemler |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
10 |
Coğrafi Bilgi Sistemi |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
11 |
Çevre Sorunları |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
12 |
Doğal Afetler |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
13 |
Harita Bilgisi |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
14 |
Harita Bilgisi |
Ders kitabı okuma. |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
15 |
Harita Bilgisi |
Ders kitabı okuma |
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Problem Çözme, Drama, tartışma, Beyin Fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Haritalar, Bilgisayar, Barkovizyon, Ders Notları
Genel Coğrafya Cemalettin Şahin
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
90 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
10 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
5 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
2 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
5 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
5 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
5 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
1 |
10 |
10 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
1 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 68 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|