|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
EGT1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MERAL ATICI KILIÇ Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER Doç.Dr. MEDİHA SARI Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ Prof.Dr. SONGÜL SONAY GÜÇRAY Prof.Dr. TURAN AKBAŞ Doç.Dr. AHMET DOĞANAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK Öğr.Gör. İSMAİL SANBERK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin eğitim bilimleri (Psikolojik Danışma ve Rehberlik ya da Eğitim Programları ve Öğretim konusunda) alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim bilimleri alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ders hakkında genel bilgilerin ve öğrencilerden beklentilerin anlatılması |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme |
|
2 |
Tez konusu belirlemek için literatür tarama .
|
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme |
|
3 |
Tez konusunu belirleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme, Tartışma |
|
4 |
Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme |
|
5 |
Tez konusu olarak seçilen alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme |
|
6 |
Tezin amaç ve alt amaçlarını belirleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme, Tartışma |
|
7 |
Tez konusuna uygun bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme, Tartışma |
|
8 |
Uygun evren ve örneklemi belirleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme, Tartışma |
|
9 |
Uygun veri toplama araçlarını belirleme |
Literatür taraması |
Araştırma-inceleme, Tartışma |
|
10 |
Veri toplama araçlarını hazırlama |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Ölçme aracı geliştirme |
|
11 |
Veri toplama ve verileri analiz etme |
Teze yönelik uygulamalar |
Veri analiz yöntemleri |
|
12 |
Bulguları ortaya koyma |
Rapor hazırlama |
Rapor hazırlama |
|
13 |
Bulguları tartışma |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme, Tartışma, Rapor hazırlama |
|
14 |
Tez raporunu hazırlama |
Literatür taraması ve teze yönelik uygulamalar |
Araştırma-inceleme, Tartışma, Rapor hazırlama |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tez çalışması için gereklli olabilecek tüm ulusal ve uluslararası makale, kitap, bildiri ve tezler
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
2 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
1 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
0 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
0 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
1 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
0 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
12 |
168 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
25 |
350 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
70 |
70 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 588 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 23.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|