|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Mezuniyet Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
MU 401 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
2 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ÖMER FARUK EMEKSİZ Prof.Dr. M.NECAT ÖREN Prof.Dr. AYKUT GÜL Prof.Dr. HAYDAR ŞENGÜL Prof.Dr. DİLEK BOSTAN BUDAK Doç.Dr. MÜGE KANTAR DAVRAN Dr.Öğr. ÜyesiDr. TUNA ALEMDAR Dr.Öğr. ÜyesiDr. CAHİT GÜNGÖR Dr.Öğr. ÜyesiDr. UFUK GÜLTEKİN Dr.Öğr. Üyesi ARZU SEÇER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Araştırma, planlama, uygulama, problem çözme, değerlendirme ve yorum yapma becerilerini geliştirebilecektir
Yapacağı çalışmanın mesleki açıdan önemini ortaya koyabilecektir
Mesleki bilgi ve becerilerini araştırma yaptığı konuda kullanabilecektir
Gerekli bilgiye ulaşabilmek amacıyla disiplinlerarası çalışmalarda ve girişimlerde bulunabilecektir
Elde ettiği bilgileri mantıksal bir sırayla değerlendirebilecektir
Edindiği bilgileri ve çalışmalarına ait sonuçları düzgün bir metin halinde sunabilecektir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, belirli bir konuda farklı öğretim üyelerinin danışmanlığı altında öğrencilerin teorik veya uygulamalı bir araştırma yaparak, bu çalışmayı bilimsel yazım kurallarına uygun bir rapor halinde sunma bilgi ve becerilerini geliştirmelerini sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Araştırma yöntemleri ve istatistik analizlerin kullanımı, çalışma konusunun belirlenmesi, dispozisyon oluşturma, edinilen bilgileri düzgün bir metin haline getirme. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
2 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
3 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
4 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
5 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
6 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
7 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
8 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
9 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
10 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
11 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
12 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
13 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
14 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
15 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
16/17 |
Danışmanca belirlenecek bir konu hakkında deneysel bir çalışma ya da literatür taraması yapılması |
Yok |
Soru-cevap, tartışma, grup çalışması,bireysel çalışma, problem çözme, proje temelli öğrenme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
İlgili öğretim üyesinin vereceği notlar
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
0 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Mesleğiyle ilgili ileri düzeyde konuları anlayabilmesine olanak sağlayacak bir altyapı oluşturmak üzere temel bilim ve temel mühendislik dersleriyle ilgili başlıca kuramları açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
2 |
Bitkisel ve hayvansal üretim tekniklerini, bu alanda kullanılan araç-gereçler ile yararlanılan teknolojileri tanımlayabilme, tanıtabilme ve değerlendirebilme; tarımın ulusal ekonomi ve dünya ekonomisindeki yerini, önemini ve gelişimini açıklayabilme |
5 |
|
3 |
Tarım sektöründe üretimden tüketime kadar yer alan tüm aşamaların karakteristik özelliklerini ve aralarındaki ilişkileri tanımlayabilme, kaynakların etkin kullanımı ve sürdürülebilirliği ile ilgili temel kavramları tanımlayabilme, bu amaçla yararlanılan temel ekonomik ilkeleri açıklayabilme ve uygulayabilme |
5 |
|
4 |
Tarım sektörü ve kırsal alanlardaki faaliyetler üzerinde etkili olan başlıca ekonomik, sosyal, doğal, kültürel, kurumsal, örgütsel ve yasal faktörleri, ulusal ve uluslararası güçleri ve aralarındaki etkileşimi, evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini, ilgili kavram, düşünce, kuram ve yöntemleri açıklayabilme |
5 |
|
5 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunlara ekonomi biliminin temel ilkelerini uygulayabilme |
5 |
|
6 |
Tarımsal üretim karar sürecinde kullanılacak ekonomik ve sosyal verileri çizelgeler, şekiller ve matematiksel semboller ile gösterebilme ve sözel olarak ifade edebilme |
5 |
|
7 |
Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, kırsal kalkınma, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik bilgileri bitkisel ve hayvansal üretim ve pazarlama süreçlerine uygulayabilme |
5 |
|
8 |
Tarım sektöründe karşılaşılan sorunların analizine ilişkin gerekli verileri belirleme, toplama, eleştirel gözle inceleme, kullanma, uygun çerçeve, model ve yöntem seçme, verileri analiz etme, analiz sonuçlarını değerlendirebilme |
5 |
|
9 |
Ekonomik ve sosyal verilerin analizinde temel bilgi teknolojilerinden ve bu amaçla hazırlanmış yazılımlardan yararlanma ve sonuçları yorumlama |
5 |
|
10 |
Alanıyla ilgili çalışmaları yasal mevzuata uygun ve bağımsız bir şekilde yürütebilme; bu alanlarda danışmanlık, denetim, bilirkişilik yapabilme; disiplinler arası çalışmalara, ekip çalışmalarına katılabilme |
5 |
|
11 |
Alanıyla ilgili güncel bilgilere erişebilme, edindiği bilgileri sorgulayabilme ve amaca uygun değerlendirerek kamu yararına kullanabilme |
5 |
|
12 |
Sözlü ve yazılı olarak uzman ve uzman olmayan kişilerle iletişim kurabilme, bu amaçla en uygun iletişim yöntemlerini seçebilme; üretici ve örgüt bazında paydaşlarla işbirliği geliştirebilme |
5 |
|
13 |
Mesleki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşlarıyla ilişki kurabilecek düzeyde genel ve mesleki yabancı dil bilgisinin kazanılması, bilişim ve iletişim teknolojilerinin kullanılabilmesi |
5 |
|
14 |
Tarım sektöründe karşılaşılabilecek sorunları tanıyabilme, kapsamını belirleyebilme, bu konuda uygulanan çözüm, proje ve politikaların etkilerini değerlendirebilme; çözüm, proje ve politika alternatifleri üretebilme, ürettiği veya önerilen alternatiflerin olası etkilerini öngörebilme, alternatifler arasından belirlenen amaca en uygununu seçebilme; proje uygulayabilme, yönetebilme ve izleyebilme |
5 |
|
15 |
Mesleğinin tarihsel gelişimi ve geçirdiği aşamaları, mesleğinin uygulanmasında uyulması zorunlu etik ilkeleri tanımlayabilme ve bu ilkeleri titizlikle uygulama bilincine sahip olma |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
0 |
0 |
0 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
0 |
0 |
0 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 56 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.24 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 2 |
|
|
|