|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Temel Matematik II |
|
Dersin Kodu |
: |
S 102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Cebirsel ifadeler yazma, bunları çarpanlarına ayırmaişlem yapma Denklem ve özdeşlik kavramlarını ayırt etme İkinci dereceden denklemleri kurma ve çözme Eşitsizlik sistemlerini kurma ve bunlarla ilgili problem çözme Geometrinin kuruluşunu açıklama Düzlemsel şekilleri açıklama Düzlemsel şekillerin alan ve çevreleriile ilgili problemleri çözme Cisimleri açıklama ve bunların alan ve hacimleri ile ilgili problemleri çözme Üçgenlerde eşlik ve benzerlik kavramlarını açıklama ve bunlarla ilgili problemleri çözme Dik üçgen, Pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılarını kullanarak problem çözme Trigonometrinin temel kavramlarını açıklama, problem çözme ve grafiklerini çizme Veri toplama sürecini açıklama, tablo ve grafikler yardımıyla özetleme ve bunlara ilişkin uygun betimsel istatistikleri uygulama ve yorumlama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
S 111 Temel Matematik I
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sınıf öğretmen adaylarına temel matematik konu alanı ile ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Cebirsel ifadeler ve bunların çarpanlarına ayrılması; denklem ve özdeşlik kavramları; ikinci dereceden denklemler; eşitsizlik sistemleri; geometrinin kuruluşu; düzlemsel şekiller ve bunların alan ve çevreleri; cisimler ve bunların alan ve hacimleri; üçgenlerde eşitlik ve benzerlik kavramları; dik üçgen, pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılar; trigonometrinin temel kavramları; basit trigonometrik fonksiyonlar; veri toplama, verilerin özetlenmesi; betimsel istatistikler
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Matematik dersliği (105) |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Cebirsel ifadeler ve bunların çarpanlarına ayrılması |
Kaçar, A. (2006). s.64-70;
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
2 |
Denklem ve özdeşlik kavramları |
Kaçar, A. (2006). s.64-70;
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
3 |
İkinci dereceden denklemler |
Kaçar, A (.2006).s.70-80;
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
4 |
Eşitsizlik sistemleri |
Kaçar, A. (2006). s.80-85;
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
5 |
Geometrinin kuruluşu |
Kaçar, A. (2006).s.118-133 |
Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
6 |
Düzlemsel şekiller ve bunların alan ve çevreleri |
Kaçar, A. (2006). s.118-133 |
Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
7 |
Cisimler ve bunların alan ve hacimleri |
Kaçar, A. (2006). s.118-133 |
Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
8 |
Ara sınav |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Üçgenlerde eşitlik ve benzerlik kavramları |
Kaçar, A. (2006). s.118-133 |
Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
10 |
Dik üçgen, Pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılar |
Kaçar, A. (2006). s.138-177 |
Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği |
|
11 |
Trigonometrinin temel kavramları |
Kaçar, A. (2006). s.138-177 |
Düz anlatım, soru cevap tekniği |
|
12 |
Basit trigonometrik fonksiyonlar |
Kaçar, A. (2006). s.180-204 |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma |
|
13 |
Veri toplama, tablo ve grafik yardımıyla verilerin özetlenmesi |
Kaçar, A. (2006). s.180-204 |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma |
|
14 |
Betimsel istatistikler |
Kaçar, A. (2006). s.180-204 |
Düz anlatım ve soru cevap tekniği |
|
15 |
Betimsel istatistik konusunda problem çözümleri |
Kaçar, A. (2006).s.180-204 |
Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma |
|
16/17 |
Final Sınavı |
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Kaçar, A. (2006). Temel Matematik I-II, Ankara: Pegem A Yayınevi
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınları
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
4 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
0 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
0 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
0 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
0 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
0 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
5 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
0 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
0 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
0 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
0 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
0 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
0 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
0 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
0 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
0 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
0 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
0 |
|
19 |
Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
6 |
6 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 97 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 3.88 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|