Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Temel Matematik II

Dersin Kodu : S 102

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. AYTEN PINAR BAL
Doç.Dr. PERİHAN DİNÇ ARTUT
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Cebirsel ifadeler yazma, bunları çarpanlarına ayırmaişlem yapma
Denklem ve özdeşlik kavramlarını ayırt etme
İkinci dereceden denklemleri kurma ve çözme
Eşitsizlik sistemlerini kurma ve bunlarla ilgili problem çözme
Geometrinin kuruluşunu açıklama
Düzlemsel şekilleri açıklama
Düzlemsel şekillerin alan ve çevreleriile ilgili problemleri çözme
Cisimleri açıklama ve bunların alan ve hacimleri ile ilgili problemleri çözme
Üçgenlerde eşlik ve benzerlik kavramlarını açıklama ve bunlarla ilgili problemleri çözme
Dik üçgen, Pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılarını kullanarak problem çözme
Trigonometrinin temel kavramlarını açıklama, problem çözme ve grafiklerini çizme
Veri toplama sürecini açıklama, tablo ve grafikler yardımıyla özetleme ve bunlara ilişkin uygun betimsel istatistikleri uygulama ve yorumlama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : S 111 Temel Matematik I

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sınıf öğretmen adaylarına temel matematik konu alanı ile ilgili kavram ve ilkeleri kazandırmak

Dersin İçeriği : Cebirsel ifadeler ve bunların çarpanlarına ayrılması; denklem ve özdeşlik kavramları; ikinci dereceden denklemler; eşitsizlik sistemleri; geometrinin kuruluşu; düzlemsel şekiller ve bunların alan ve çevreleri; cisimler ve bunların alan ve hacimleri; üçgenlerde eşitlik ve benzerlik kavramları; dik üçgen, pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılar; trigonometrinin temel kavramları; basit trigonometrik fonksiyonlar; veri toplama, verilerin özetlenmesi; betimsel istatistikler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Matematik dersliği (105)


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Cebirsel ifadeler ve bunların çarpanlarına ayrılması Kaçar, A. (2006). s.64-70; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 Düz anlatım, soru cevap tekniği
2 Denklem ve özdeşlik kavramları Kaçar, A. (2006). s.64-70; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 Düz anlatım, soru cevap tekniği
3 İkinci dereceden denklemler Kaçar, A (.2006).s.70-80; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 Düz anlatım, soru cevap tekniği
4 Eşitsizlik sistemleri Kaçar, A. (2006). s.80-85; Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). s.16-27 Düz anlatım, soru cevap tekniği
5 Geometrinin kuruluşu Kaçar, A. (2006).s.118-133 Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği
6 Düzlemsel şekiller ve bunların alan ve çevreleri Kaçar, A. (2006). s.118-133 Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği
7 Cisimler ve bunların alan ve hacimleri Kaçar, A. (2006). s.118-133 Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği
8 Ara sınav sınava hazırlık yazılı sınav
9 Üçgenlerde eşitlik ve benzerlik kavramları Kaçar, A. (2006). s.118-133 Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği
10 Dik üçgen, Pisagor bağıntısı dik üçgende metrik bağıntılar Kaçar, A. (2006). s.138-177 Düz anlatım, buluş yoluyla öğrenme ve soru cevap tekniği
11 Trigonometrinin temel kavramları Kaçar, A. (2006). s.138-177 Düz anlatım, soru cevap tekniği
12 Basit trigonometrik fonksiyonlar Kaçar, A. (2006). s.180-204 Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma
13 Veri toplama, tablo ve grafik yardımıyla verilerin özetlenmesi Kaçar, A. (2006). s.180-204 Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma
14 Betimsel istatistikler Kaçar, A. (2006). s.180-204 Düz anlatım ve soru cevap tekniği
15 Betimsel istatistik konusunda problem çözümleri Kaçar, A. (2006).s.180-204 Düz anlatım, işbirlikli öğrenme ve gösterip yaptırma
16/17 Final Sınavı sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kaçar, A. (2006). Temel Matematik I-II, Ankara: Pegem A Yayınevi
Diğer Kaynaklar  Kadıoğlu, E. & Kamali, M. (2005). Genel Matematik. Erzurum: Kültür ve Eğitim Vakfı Yayınları


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 4
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 0
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 0
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 0
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 0
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 0
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 5
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 0
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 0
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 0
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 0
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 0
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 0
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 0
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 0
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 0
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 0
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 0
19 Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda eğitim gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 6 6
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 97
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.88
Dersin AKTS Kredisi: 4