|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İktisada Giriş 2 |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS102 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. M.FATİH CİN Prof.Dr. NEJAT ERK Prof.Dr. HÜSEYİN MAHİR FİSUNOĞLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. ERHAN İŞCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
İktisadi yaklaşım kavramını açıklayabilme Gayri safi milli hasıla, değişik tanımları, bunları oluşturan elementleri ve amaçlarını anlayabilme. İktisadi büyümenin önemini kavrama. Bunun için toplam arz ve talep kavramlarını değişik iktisadi görüşler altında inceleme. Enflasyon ve işssizlikle ilgili temel kavramları öğrenme. Büyümeyi ve iktisadi istikrarı sağlamada para ve maliye politikalarının rollerini anlama. Analitik düşünebilme, değişik iktisadi kavramları bir arada analiz ederek üçüncü kişilere anlatabilme becerisi kazanma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, gayri safi milli hasıla oluşumundan başlayarak kamunun ekonomiyi nasıl yönlendirdiği sorusuna cevap aramaktır. Toplam talep ve arz, büyüme, büyümeyi sağlayacak iki önemli araçtan birisi olarak para, paranın ekonomide oynadığı rol, kamu ve maliye politikası enflasyon ve işssizlik konuları ile politika seçenekleri irdelenecektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Faktör Piyasası ve Gelir Dağılımı Politikası, Makro ekonomi akımı ve temel modeller, Milli Gelir hesapları, Milli Geliri Belirleyen Faktörler, Denge Milli Gelirin belirlenmesi, Milli Gelir ve Fiyatlar genel Düzeyi, Paranın Özellikleri, Paranın Makro ekonomideki Rolü, Para ve Mal Piyasasında eşanlı denge, Merkez Bankası ve İşlevleri, Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Fakülte Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Makro ekonomiye genel bakış |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
2 |
Milli gelir |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım |
|
3 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
4 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
5 |
Temel makro ekonominin sorunları |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
6 |
Gelir ve fiyat düzeyinin belirlenmesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
7 |
Toplam harcamaların gelir düzeyini belirlemesi |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
8 |
Ara sınav |
|
|
|
9 |
Kamu bütçesi ve maliye politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
10 |
Para ve bankacılık |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
11 |
Para teorisi ve politikası |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
12 |
Enflasyon |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
13 |
Uluslararası Ticaret |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
14 |
Güncel makroekonomik sorunlar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
15 |
Tekrar |
Ders kitaplarını ve notlarını okuma |
Düz Anlatım, Problem Çözme |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Prof. Dr. Zeynel DİNLER, İktisada Giriş Ekin Kitabevi Yayınları 2009.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
2 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
4 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
4 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
2 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
4 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
3 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
2 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
1 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
1 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
2 |
4 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
2 |
2 |
|
Toplam İş Yükü: | 105 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|