Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sosyoloji

Dersin Kodu : EAS109

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Alt Aşama (Önlisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Toplumsal olayları ve olguları farklı değerlendirme
Eleştirel yaklaşımın öğrenilmesi ve kullanılmasını sağlar
Temel sosyolojik kavramları anlar
Temel sosyolojik yaklaşımları toplumsal eylem ve olaylarda (sokak protestosu ve/veya hukuki boyutta) nasıl gerçekleştireceğini öğrenir.
Sosyoloji ve toplum ilişkisinin içeriğini kavrar
Sosyoloji´nin metot ve anlayış sistemini genel hatlarıyla görür

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Temel sosyolojik kavramları öğrenmek ; Sosyolojinin ortaya çıkış gerekçelerini tarihsel olarak analiz edebilmek; Sosyolojik düşünme ve sosyolojik dünya ile ilgili temel kavramların öğrenilmesi, sosyal olaylara etkisine ait bilgi sağlayabilmek.

Dersin İçeriği : Sosyal Bilimler ve Sosyoloji´de yer alan temel ana terminoloji. Sosyoloji nedir´in tanımı, kavramsal çerçevede açıklanması; Birey ve toplum ilişkisi, Toplum, Toplumsal davranış ve Toplumsal ilişkiler, Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi, Kültür ve Sosyal Yapı ile ilintisi´nden ve bunların arasındaki yakınlık-uzaklıkla açıklanmasından oluşmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Sosyoloji nedir? YOK DERSE KATILIM
2 Toplum, Toplumsal davranış ve Toplumsal ilişkiler Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
3 Birey ve toplum ilişkisi Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
4 Sosyolojinin diğer sosyal bilimlerle ilişkisi Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
5 Sosyolojinin ortaya çıkış sürecini hazırlayan etmenler Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
6 Postmodernite ve sosyal teori Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
7 ETNİK VE SOSYAL DEĞERLER Kaynak okuma Ders anlatma ve tartışma
8 VİZE SINAVI SINAVA HAZIRLIK YAZILI SINAV
9 SOSYAL ARAŞTIRMA Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
10 KÜLTÜR Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
11 SOSYAL ETKİLEŞİM Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
12 SOSYAL GRUPLAR VE ÖRGÜTLENME Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
13 SOSYAL SAPMA VE SUÇ Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
14 SOSYAL SAPMA VE SUÇ Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
15 TOPLUMSAL YAPI´NIN ANALİZİ Kaynak okuma,Sunum hazırlama Dersi tartışma, sunum yapma
16/17 GENEL DEĞERLENDİRME SINAVA HAZIRLIK YAZILI SINAV


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Anthony Giddens, Sosyoloji, Ayraç yayınları,İstanbul.2009
  Zygmunt Baumman, Sosyolojik düşünmek (Çev: Abdullah Yılmaz), Ayrıntı yayınları, İstanbul, 2000.
 Sami Şener. Sosyal Bilimlere Alternatif Yaklaşım, Sosyoloji, İnkılab Yayınları, İstanbul 2008
 Raymond Aron, Sosyolojik Düşüncenin Evreleri (Çev: Korkmaz Alemdar), Bilgi yayınevi, İstanbul, 1989.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar 1
2 Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar 2
3 Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır 3
4 Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar 4
5 İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder 2
6 Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır 2
7 Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular 2
8 Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır 3
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler 1
10 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
11 Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 1
12 Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar 5
13 Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır 2
14 İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 99
Toplam İş Yükü / 25 (s): 3.96
Dersin AKTS Kredisi: 4