Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İşletme Yönetimine Giriş I |
|
Dersin Kodu |
: |
EAS103 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HÜSEYİN ÖZGEN Prof.Dr. AZMİ YALÇIN Dr.Öğr. ÜyesiDr. BAHATTİN KARADEMİR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Temel işletmecilik kavramlarını tanımlar İşletme türlerini açıklar, aralarındaki farklılıkları ayırt eder ve işletmelerin kuruluş yöntemlerini saptar. İşletmelerde iş ahlakının nedenlerini açıklar ve işletmelerin sosyal sorumluluklarını ifade eder. Uluslararası işletmecilik kavramlarını tanımlar. Yönetim ve örgütleme yaklaşımlarını açıklar. İnsan kaynakları yönetimi, işçi-işveren ve çalışma ilişkilerini açıklar. Üretim yönetimine ilişkin temel kavramları ifade eder.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu ders, temel işletme ve yönetim kavramları, temel işletme fonksiyonları ve halen işletmelerde kullanılmakta olan yönetim teknik ve araçları konularında öğrencilere temel nitelikte bilgiler vermeyi amaçlamaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İşletmenin Temelleri; İşletmelerin Amaçları ve Performans Ölçütleri, İşletme ve Çevre; İşletmenin Kuruluşu, İşletmelerde İş Ahlakı ve Sosyal Sorumluluk, Uluslararası İşletmecilik, Yönetim, Örgütleme, İnsan Kaynakları Yönetimi, İşçi-İşveren İlişkileri, Çalışma İlişkileri, Üretim Sistemleri ve Yönetimi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Dekanlık tarafından belirlenecek olan derslikte ders yapılacaktır.
|
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Temel İşletmecilik ve Ekonomi Kavramları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 3-30) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
2 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 31-41) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
3 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 42-68) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
4 |
İşletme türleri ve İşletmenin Kuruluşu |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 69-84) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
5 |
Uluslararası İşletmecilik |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 85-102) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
6 |
Yönetim Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 105-114) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
7 |
Yönetim Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 115-125) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
9 |
Örgütleme Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 127-136) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
10 |
Örgütleme Yaklaşımları |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 137-146) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
11 |
İnsan Kaynakları Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 147-168) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
12 |
İşçi-İşveren Çalışma ilişkileri |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 169-192) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
13 |
Üretim ve Üretimle ilgili temel bilgiler |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 193-210) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
14 |
Üretim Yönetimi |
Temel İşletmecilik Bilgisi Kitabı (p. 211-248) |
Derste konuların anlatımı ve öğrenenler tarafından tartışılmasına yönelik olarak öğretim üyesi tarafından hazırlanan power point sunuları kullanılacaktır. |
|
15 |
Proje Sunumları |
Sunumların hazırlanması |
Sunumların yapılması |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlık |
Test sınavı |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Çağdaş iletişim araç, yöntem ve süreçlerini kullanarak farklı kaynaklardan veri toplar ve yorumlar |
4 |
|
2 |
Kamu ve özel sektörün ekonomideki rolü, piyasa ekonomisi ve kamu sektörünün işleyiş süreçlerini anlar ve açıklar |
2 |
|
3 |
Temel bilgisayar bilgi ve becerilerine sahip olarak, mesleki alanda bu bilgileri kullanır |
2 |
|
4 |
Sayısal ve istatistiki verileri toplar, analizi ve yorumunu yapar |
3 |
|
5 |
İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde anlar ve yorumlar;kendisini yazılı ve sözlü olarak ifade eder |
5 |
|
6 |
Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincindedir ve buna uygun davranır |
4 |
|
7 |
Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular, gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemleri geliştirir ve uygular |
5 |
|
8 |
Bireysel olarak ve/veya bir ekip içinde, sorumluluk alır, liderlik yapar ve etkin biçimde çalışır |
5 |
|
9 |
Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler |
3 |
|
10 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
3 |
|
11 |
Türkçeyi akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
3 |
|
12 |
Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanır, elde ettiği bilgileri sentezler ve etkin biçimde sunar |
2 |
|
13 |
Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır |
2 |
|
14 |
İstatistiğin kullanıldığı bilim alanları ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olur. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|