|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretmenlik Uygulaması I |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 407 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
4 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
9 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
üç boyutlu sanatsal tasarımlar
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Planlama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
2 |
Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
3 |
Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
4 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
5 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
6 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
7 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
8 |
Arasınav |
Plan Hazırlama |
|
|
9 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
10 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
11 |
Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
12 |
Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
13 |
Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
14 |
Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
15 |
Portfolyo hazırlama. |
Plan Hazırlama |
Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı |
Plan Hazırlama |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
20 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
12 |
80 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
2 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
3 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
3 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
5 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
5 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
5 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
5 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
3 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
5 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
8 |
112 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
12 |
6 |
72 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 221 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 8.84 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 9 |
|
|
|