Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretmenlik Uygulaması I

Dersin Kodu : MB 407

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : Birinci Aşama (Lisans)

Dersin Yılı : 4

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 9

Eğitici(ler)nin Adı : Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : uygulama okullarındaki öğretme-öğrenme faaliyetlerini gözleyebilecek
ders planı hazırlar ve sınıfta uygulayabilecek
sınıf yönetimi becerilerini gerçek sınıflarda uygulayabilecek
portfolyo hazırlama bilgi ve becerisi kazanacak
öz değerlendirme raporları hazırlayabileceklerdir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : üç boyutlu sanatsal tasarımlar

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı sınıf öğretmeni adaylarını öğretmenlik uygulamasına hazırlamak amacıyla uygulama okullarında çeşitli etkinliklere katarak, onlarda ders planı yapma, öğretim etkinlikleri tasarlama ve uygulama, okulda gün boyunca yapılan eğitim-öğretim faaliyetlerini gözlemleme ve raporlaştırma becerileri geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme, bir günlük plan hazırlama(planın gerektirdiği ortam, materyal ve ölçme araçlarını hazırlama), hazırladığı planı ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama, bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama, uygulama ve değerlendirme, bu dersteki uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma, portfolyo hazırlama.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Planlama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
2 Uygulama okulunda bir gün içinde yapılacak işleri belirleme Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
3 Bir günlük planın gerektirdiği materyal ve ölçme araçlarını hazırlama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
4 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
5 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
6 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
7 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
8 Arasınav Plan Hazırlama
9 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
10 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
11 Hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
12 Bir öğrenci için istenmeyen davranışları yönetme planı hazırlama Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
13 Hazırlanan planı uygulama ve değerlendirme Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
14 Uygulamalar ile ilgili özdeğerlendirme raporu doldurma Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
15 Portfolyo hazırlama. Plan Hazırlama Gözlem-İnceleme-Yüzyüze görüşme
16/17 Dönem sonu sınavı Plan Hazırlama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Yiğit, N. vd. (2009). Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması. Celepler matbaacılık, Trabzon
Diğer Kaynaklar  Kıroğlu,K.2006;İlköğretim Programları,Pegem Yayıncılık,ISBN 9919-919-05-5,Ankara


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20
    Ödev/Proje/Diğer 12 80
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar 2
2 İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir 4
3 Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir 3
4 Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır 3
5 İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır 5
6 Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar 3
7 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır 4
8 Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. 4
9 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. 5
10 Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. 4
11 Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır 5
12 Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur 5
13 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 3
14 Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. 5
15 Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir 4
16 Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır 4
17 Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. 4
18 Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 8 112
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 10 3 30
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 12 6 72
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 221
Toplam İş Yükü / 25 (s): 8.84
Dersin AKTS Kredisi: 9