Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : TİB1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. YUSUF GÖKALP
Doç.Dr. MUSTAFA ÖZTÜRK
Prof.Dr. NASİ ASLAN
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MUSA ALP
Dr.Öğr. ÜyesiDr. İSMAİL YÜRÜK
Prof.Dr. ALİ OSMAN ATEŞ
Doç.Dr. MUHAMMET YILMAZ
Dr.Öğr. ÜyesiDr. BEKİR TATLI
Doç.Dr. İSMAİL ŞIK
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HAYRİ KAPLAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Temel İslam Bilimleri alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler
Temel İslam Bilimleri alanında takip edilen yöntem ve teknikleri bilir
Temel İslam Bilimleri alanındaki temel kaynaklarını tanır, tasnif eder ve değerlendirir
Alana özgü temel kaynaklara ulaşma yollarını ve onlardan faydalanma tekniklerini bilir
Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır
Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır
İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular
Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir
Tez konusuyla ilgili ulaştığı sonuçları rapor eder

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrencinin, Temel İslam Bilimleri alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamak

Dersin İçeriği : Temel İslam Bilimleri alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Yüksek lİsans dersliği, kütüphane, bilgisayar labaratuvarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
2 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
3 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
4 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
5 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
6 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
7 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
8 Ara sunum Rapor hazırlama Sunum
9 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
10 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
11 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
12 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
13 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
14 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
15 literatür tarama (1-7. haftalar); bigilerin tasnifi (8-16. haftalar); raporlaştırma (17-24. haftalar); kontrol ve düzeltme (25-28. haftalar) Tez hakkında çalışma Kaynak taraması, tartışma, sunum, rapor hazırlama
16/17 Tez savunması Tez hakkında çalışma Sunum, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tez çalışması için gereklli olabilecek tüm ulusal ve uluslararası makale, kitap, bildiri ve tezler
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 İslami ilimlerin tarihi gelişimi, metotları, kavramları ve kaynaklarını bilir, bunlar arasındaki farkları ve benzerlikleri karşılaştırır. 4
2 İslami ilimler sahasında ortaya konulan tarihsel tecrübe ve bilimsel birikimi sorgular, tasnif eder, güncel meselelerin çözümünde bundan yararlanır 5
3 Günümüz ihtiyaçları doğrultusunda temel dinî problemlere çözüm üretebilme becerisi kazanır 3
4 Alanıyla ilgili bilimsel bir zihniyete sahip olur 4
5 Temel İslam bilimleri alanında bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak araştırma yapabilme becerisi kazanır 5
6 Temel dini metinleri okuma açıklama ve yorumlama becerisine sahip olur 2
7 İslam düşünce tarihinde kelam, tasavvuf, İslam mezhepleri, İslam hukuku, tefsir ve hadis alanında ortaya çıkan ekollerin doğuşu, teşekkül süreci, temel görüşleri, kaynakların ve İslam düşüncesine katkılarını bilir 2
8 İlahiyat alanında bilimsel bilgi üretir. Elde ettiği temel dini bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
9 Temel Din bilimleriyle ilgili ulusal ve uluslar arası çalışmaları takip etme, anlama becerisine sahip olur 4
10 Alanıyla ilgili kaynakları kullanabilecek ve elde ettiği bilgileri paylaşabilecek düzeyde yabancı dil bilir 2
11 Alanıyla ilgili toplumsal ihtiyaç ve problemlere çözüm üretebilecek araştırmalar yapar 4
12 Temel İslam Bilimleri alanına uygun yöntem teknik materyal ve teknolojik imkânları kullanır 5
13 Mesleki alanını ilgilendiren resmi ve özel kurumlarla işbirliği içersinde çalışır 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 12 168
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 25 350
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 70 70
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü: 588
Toplam İş Yükü / 25 (s): 23.52
Dersin AKTS Kredisi: 24