|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitim Bilimine Giriş |
|
Dersin Kodu |
: |
MB 101 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
5 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI Öğr.Gör. ÖMER ARSLANTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Eğitimle ilgili temel kavramları (öğrenme, öğretme, öğretim, eğitim, formal ve informal eğitim, eğitim programı, öğretim programı, ders programı vb) tanımlama Bilim olarak eğitimi tanımlar ve diğer bilim alanları ile ilişkilerini açıklar. Türk Eğitim Sisteminin temel yapısını ve işleyişini değerlendirir. Eğitim ile diğer toplumsal kurumların ilişkilerini analiz eder. Eğitimdeki yeni eğilimleri ve yaklaşımları açıklar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğretmen adaylarına eğitimle ilgili temel kavramlar, eğitimin psikolojik, toplumsal, felsefi, ekonomik, tarihi, hukuki temelleri, Türk Eğitim Sisteminin Yapısı ve Sorunları, eğitimde yeni anlayış ve radikal görüşler konularında giriş niteliğinde bilgi kazandırmak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Eğitim ile ilgili temel kavramlar, bilim olarak eğitim, eğitimin felsefi, toplumsal, psikolojik, ekonomik, ve yönetsel temelleri, eğitimin tarihsel gelişimi ve Türk eğitim sistemi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Eğitim Fkültesi Derslikleri |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve alanı ile ilgili temel kavramlar |
Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma |
düz anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
Eğitimin tanımı, anlamı ve alanı ile ilgili temel kavramlar |
Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma |
|
3 |
Eğitim amaç ve işlevleri
|
Yok |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma |
|
4 |
Bir meslek olarak öğretmenlik
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
5 |
Okul ve sınıf ortamı
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
6 |
Eğitimin bilimsel temelleri ve eğitimde araştırma
|
Bir araştırma raporunu inceleme |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
7 |
Eğitimin felsefi temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma |
|
8 |
Arasınav
|
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eğitimin sosyolojik (toplumsal) temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
10 |
Eğitimin ekonomik temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma |
|
11 |
Eğitimin hukuksal temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
12 |
Eğitimin psikolojik temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
13 |
Eğitimin politik temelleri
|
Kaynak kitapları okuma |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
14 |
Eğitimin tarihi temelleri ve Türk Eğitim sistemi
|
Kaynak kitapları okuma ve rapor hazırlama |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
15 |
Öğretmen yetiştirmede yeni yaklaşımlar ve gelişmeler
|
Kaynak kitapları okuma ve rapor hazırlama |
Soru-cevap, düz anlatım, tartışma, grup çalışması |
|
16/17 |
Dönem sonu sınavı
|
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Erden,M.(2005). Eğitim bilimine giriş. İstanbul: Epsilon Yayınları.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Sınıf öğretmenliği alanını oluşturan konu alanları (Matematik, Türkçe, Fen ve Teknoloji, Hayat Bilgisi ve sosyal bilgiler Görsel Sanatlar, Müzik, Beden Eğitimi vb.) ile ilgili kavram ve ilkeleri açıklar |
3 |
|
2 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğrencilerinin gelişim özelliklerini ve bu özelliklerin öğrenmedeki rolünü değerlendirir |
4 |
|
3 |
Tarihsel süreç içinde yer alan önemli kişileri, olay ve olguları eğitim uygulamalarına etkileri açısından değerlendirir |
4 |
|
4 |
Bilimsel bilgi üretme sürecini sınıf öğretmenliği alanında yaşanan problemlerin çözümünde kullanır |
4 |
|
5 |
İlköğretim 1-5. sınıf öğretim programlarını (Türkçe, matematik, fen ve teknoloji, sosyal bilgiler, hayat bilgisi, beden eğitimi, müzik, görsel sanatlar vb.) ve bu programların öğretiminde kullanılan belli başlı öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini kullanır |
4 |
|
6 |
Sanatsal bilgilerin ışığında sanat ürünlerinin kritiğini yapar, niteliklerini açıklar |
3 |
|
7 |
Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır |
4 |
|
8 |
Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak planlar, uygular ve değerlendirir. |
4 |
|
9 |
Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin öğrenme sürecini değerlendirir. |
4 |
|
10 |
Etkili öğretme öğrenme süreçleri oluşturmak için uygun öğrenme materyalleri geliştirme ve bu süreçte bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
4 |
|
11 |
Sınıf öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alır |
4 |
|
12 |
Kendi performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi - becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur |
4 |
|
13 |
Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir |
4 |
|
14 |
Öğretmenlik alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır. |
4 |
|
15 |
Öğrencileriyle, öğretmen arkadaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle etkili iletişim kurar ve aile katılımı ve desteğini almak için stratejiler geliştirir |
4 |
|
16 |
Eğitim sistemi ve okul yönetimi kapsamında eğitimin genel amaçlarını ve temel ilkelerini uygulamada kullanır |
4 |
|
17 |
Sosyal çevreyi yaşanabilir kılmak için proje ve etkinlikler geliştirir. |
4 |
|
18 |
Çevresinde olup biten sanatsal ve bilimsel etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmler yapar/kişisel görüşünü ifade eder |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
10 |
3 |
30 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
8 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 119 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 5 |
|
|
|