|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çocuk Ve Suç |
|
Dersin Kodu |
: |
HMS320 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
Birinci Aşama (Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
3 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
3 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SUNAY FIRAT |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çocuk ve çocukluk dönemi tanımları bilir. Çocuk suçluluğunun dünyadaki ve Türkiye´deki durumunu bilir. Çocuk suçluluğunun nedenlerini bilir. Suça sürüklenen çocukların korunmasını bilir. Çocuk suçluluğunun önlenmesi için gerekenleri bilir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Öğrenciye çocuk suçluluğunun nedenleri, suçun önlenmesi ve suça sürüklenen çocukların tedavi ve rehabilitasyonu konusunda bilgi vermek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çocuk, suç ve çocuk suçluluğunun tanımları, Çocuk suçluluğunun tarihi, Çocuk suçluluğunun ülkemizdeki durumu, Çocuk suçluluğunun nedenleri, Suça sürüklenen çocuk ve Çocuk Koruma Kanunu
Suça sürüklenen çocukların tedavi ve rehabilitasyon yaklaşımları
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çocuk ve çocukluk dönemi tanımları bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
2 |
Suçun tanımını ve suç türlerini özetleyebilir. Bir fiilin ne zaman suç olduğunu bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
3 |
Çocuk suçluluğunun dünyadaki durumunu bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
4 |
Çocuk suçluluğunun ülkemizdeki durumunu bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
5 |
Çocuk suçluluğunun nedenlerini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
6 |
Çocuk suçluluğunda ailesel etmenleri bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
7 |
Çocuk suçluluğunda okul çevresinin nedenlerini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
8 |
Çocuk suçluluğunda akran ve arkadaş gruplarının etkisini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
9 |
ARA SINAV |
Okuma, araştırma |
Profe/Ev ödevi, seminer sunmu |
|
10 |
Çocuk suçluluğunda kalıtsal, bedensel ve biyolojik nedenlerin etkisini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
11 |
Çocuk suçluluğunda psikolojik, psikiyatrik ve zihinsel etmenleri bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
12 |
Çocuk suçluluğunda toplumsal ve sosyoekonomik nedenlerin etkisini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
13 |
Çocuk suçluluğunda göçün, alışkanlıklar ve madde kullanımının etkisini bilir. |
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
14 |
Suça sürüklenen çocukların korunmasını bilir.
Çocuk suçluluğunun önlenmesi için gerekenleri bilir.
|
Okuma, araştırma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
15 |
Dersin değerlendirilmesi |
Konuları okuma |
Düz anlatım, Seminer Sunumu |
|
16/17 |
FİNAL SINAVI |
Konuları okuma |
FİNAL SINAVI |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Özdemir, H. Ruhi, A. Cemal (2012) . Çocuk Hukuku. Ankara: Adalet Yayınları.
APA Ruhsal Bozukluklar Tanı ve Sınıflaması El Kitabı, IV. Basım. (DSM IV)
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:MC4uTx_gEGQJ:www.mevzuat.gov.tr
Akyüz, E. (2012).Çocuk Hukuku. Ankara: Pegem.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve toplumun sağlık ve-veya hastalık durumlarında hemşirelik bakım uygulamalarını etkileyebilecek faktörleri bilir. |
4 |
|
2 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir |
4 |
|
3 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir. |
3 |
|
4 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar .
|
2 |
|
5 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramları bilir, etkili iletişim tekniklerini de kullanarak sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik girişimini planlar ve değerlendirir. |
3 |
|
6 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir. |
4 |
|
7 |
İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerine ait bilgilerini mesleki uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar, uygular ve değerlendirir. |
3 |
|
8 |
Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. Toplum sağlığı konusuna duyarlı sağlığı koruma ve geliştirmeye yönelik proje ve etkinliklerde yer alır. |
5 |
|
9 |
Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir. |
4 |
|
10 |
Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
|
4 |
|
11 |
Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
|
5 |
|
12 |
Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır. |
4 |
|
13 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir. |
3 |
|
14 |
Hemşirelik bakımına temel oluşturan kavram ve kuramlar doğrultusunda, etkili iletişim tekniklerini kullanır. |
4 |
|
15 |
Hemşirelikle ilgili gelişmeleri ve bilimsel yöntemleri uygulamalarında kullanır. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalar yapar. |
4 |
|
16 |
Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde kullanır.
|
4 |
|
17 |
Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecindeki bilgilerini hemşirelik hizmetlerinde kullanır. |
4 |
|
18 |
Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri ve bilimsel problem çözme yöntemini uygulamalarında kullanır. |
4 |
|
19 |
Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır. |
5 |
|
20 |
Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. En az bir yabancı dil kullanır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
4 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 66 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 2.64 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 3 |
|
|
|