|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tez Çalışması |
|
Dersin Kodu |
: |
BTE1 701 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
2 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Tüm Yıl (32 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
24 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN Doç.Dr. OZAN ŞENKAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler. Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler. Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır. Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır. Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar. Verileri analiz eder. Elde ettiği bulguları betimler. Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar. Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Öğretim üyesi odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
2 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
3 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
4 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
5 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
6 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
7 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
8 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
9 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
10 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
11 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
12 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
13 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
14 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
15 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
16 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
17 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
18 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
19 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
20 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
21 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
22 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
23 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
24 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
25 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
26 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
27 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
28 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
29 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
30 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
31 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
32/33/34 |
Tez yazımı |
Kaynak taraması |
Danışmanla görüşme, tartışma |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Araştırma alanıyla ilgili seçilen bütün makale ve kitaplar.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
4 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. |
2 |
|
2 |
Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler |
3 |
|
3 |
Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. |
3 |
|
4 |
Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. |
3 |
|
5 |
Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar |
3 |
|
6 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. |
3 |
|
7 |
Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır |
3 |
|
8 |
Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir |
3 |
|
9 |
İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. |
2 |
|
10 |
Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. |
3 |
|
11 |
Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. |
3 |
|
12 |
Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. |
3 |
|
13 |
Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır |
2 |
|
14 |
Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. |
2 |
|
15 |
Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir |
3 |
|
16 |
Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir |
2 |
|
17 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
2 |
|
18 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
20 |
280 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
4 |
30 |
120 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
70 |
70 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
70 |
70 |
|
Toplam İş Yükü: | 610 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 24.4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 24 |
|
|
|