Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tez Çalışması

Dersin Kodu : BTE1 701

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 2

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 24

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. M.EMRE SEZGİN
Doç.Dr. OZAN ŞENKAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MAHMUT OĞUZ KUTLU
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET TEKDAL
Dr.Öğr. ÜyesiDr. HABİBE ALDAĞ
Arş.Gör.Dr. MEHMET CAN ŞAHİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında incelemek üzere bir tez konusu belirler.
Tez konusu olarak seçtiği alandaki kitap, makale ve diğer materyalleri inceler.
Tez konusunu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak araştırır.
Tez konusuna uygun veri toplama yöntemlerini kullanır.
Tez konusuna uygun örneklemden verileri toplar.
Verileri analiz eder.
Elde ettiği bulguları betimler.
Elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlar.
Tez çalışmasını bilimsel araştırma raporu şeklinde yazar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, öğrencinin Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında seçtiği bir konuyu bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak incelemesi, veri toplaması, analiz etmesi, elde ettiği bulguları önceki ve benzer araştırma sonuçları ve kendi yorumları çerçevesinde yorumlayarak bilimsel araştırma raporu haline getirmesi ve rapor şeklinde yazmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği : Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında İlgi duyulan ve daha önce araştırılmamış bir konunun belirlenmesi, ilgili kitap, makale ve materyallerin incelenmesi, bilimsel araştırma yöntemleri, veri toplama teknikleri, verilerin analizi, bulguların betimlenmesi ve yorumlanması, tezin bilimsel araştırma raporu şeklinde yazılması.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Öğretim üyesi odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
2 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
3 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
4 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
5 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
6 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
7 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
8 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
9 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
10 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
11 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
12 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
13 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
14 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
15 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
16 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
17 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
18 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
19 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
20 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
21 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
22 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
23 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
24 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
25 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
26 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
27 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
28 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
29 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
30 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
31 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma
32/33/34 Tez yazımı Kaynak taraması Danışmanla görüşme, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Araştırma alanıyla ilgili seçilen bütün makale ve kitaplar.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 4 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Yerel ve ulusal düzeyde alandaki gelişmelerin yayılım ve dağılımında sorumluluk alır. 2
2 Alandaki çalışmalarında bilimsel ve etik değerler temelinde hareket ederek, bu değerlerin korunmasını ve öğrenilmesini destekler 3
3 Diğer alanlardaki ilgili gelişmeleri öğretim teknolojileri alanına taşır. 3
4 Paydaş davranışlarına ilişkin iç görü geliştirerek, işbirliği içinde verimli bir çalışma ortamı yaratır ve sürdürür. 3
5 Öğretim teknolojileri ile diğer ilgili alanların birleşik yapısını tanımlar 3
6 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel tekniklerin öğretim teknolojileri alanındaki uygulamalarını listeler. 3
7 Öğretim teknolojileri alanındaki bilimsel gelişmeleri takip eder ve bunu mesleki uygulamaya taşır 3
8 Güncel sorun ve uygulamaları takip edip, bir sonraki aşamanın gerektireceği bilgi ve becerileri tespit ederek, yeni öğrenme görevleri üstlenir 3
9 İş yükünü azaltacak sistemler, yöntemler veya araçları temin edebilir veya geliştirir. 2
10 Alanın geleceğine ilişkin konularda strateji, politika ve uygulama planlarını, yorumlar, geliştirir ve değerlendirir. 3
11 Lisans düzeyinde kazanılan yeterlilikler temelinde, öğretim teknolojileri alt-alanlarını bütünleştirir ve uzmanlık düzeyinde tanımlar. 3
12 Öğretim teknolojileri bilgi temelinden hareketle beklendik durumlarda, analiz, tasarım, geliştirme ve değerlendirme süreçlerini farklı bağlamlarda uygular. 3
13 Bilimsel araştırma ve ilgili istatistiksel teknikleri öğretim teknolojileri alanının klasik uygulamalarında kullanır 2
14 Öğretim teknolojileri kapsamındaki, karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, bütünlük içerisinde değerlendirir. 2
15 Bilimsel bir bakış açısı ile alan kapsamındaki karmaşık, kuramsal ve güncel problemlerin çözümü için plan geliştirir, planı uygular ve sonuçları değerlendirir 3
16 Alana ilişkin veya alan kapsamındaki sorunların çözümünde kişisel sorumlulukları üstlenir 2
17 Öğrencilerle, öğretmenlerle, okul yönetimi ile aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 2
18 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 20 280
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 30 120
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70 70
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 70 70
Toplam İş Yükü: 610
Toplam İş Yükü / 25 (s): 24.4
Dersin AKTS Kredisi: 24